Zambuka

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81Jarig

Zambuka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 11:01

Even een nieuwe topic omdat ik mijn algemene Zambuka topic verkeerd had geplaatst.

Ik ben vrijdag naar de hengstenkeuring geweest. Het was super leuk! Ik was errug onder de indruk van Zambuka (Scandic x Bio top). Een mooi paard met veel zelfhouding en super lopen. Oke Jennifer zat er tijdens de proef aan te sjorren en hem flink tegen te houden waardoor zijn aanleuning flut was en hij erg onvriendelijk overkwam. Maar bij de prijsuitreiking gaf ze meer lucht en kwamen zijn kwaliteiten duidelijk naar voren.

Maar goed nou begin ik te twijfelen of ik mijn 3 jarige merrie toch zal houden en een jaartje aanhoudt voor de fokkerij. Ze zou meer voorbeen/beweging mogen hebben. Zelf is het een nuchter paard. Graag houdt ik mijn toekomstige paard jazz/ferro/flemmingh vrij. Zambuka is dit. Ik vond Vivaldi namelijk ook vet maar goed die is dus niet Jazz/Flemmingh-vrij

Als ik bij Zambuka zou gaan denken zou het met mijn merrie van: Sydney x Radisson zijn.

Zijn er meer mensen die het een leuke hengst vinden of ermee gaan fokken of er al iets van hebben rond lopen?

Afbeelding

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:16

Mede door de Jazz vrije bloedlijn heb ik mijn merrie door Zambuka laten dekken.
Ik vind het een aansprekende hengst.
Hij is wat moderner dan Scandic en dat heeft mijn merrie wel nodig.

We verwachten eind maart / begin april een veulen van hem.

( mijn merrie is een palomino en heeft , om een grote kans om een palominoveulen te krijgen, een voshengst nodig , vandaar vos :P )

Ketaki

Re: Zambuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:58

misschien een kromme vraag maar waarom zou jij je springgefokte merrie bij een dressuurhengst zetten.

waarom geen springgefokte hengst, die meer allround is