nakomelingen Flora Hof's Magic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koetje10

nakomelingen Flora Hof's Magic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:23

Hallo!
Wij hebben een nakomeling van Flora Hof's Magic, ze is nu 3, en lekker speels en eigenwijs. ik was benieuwd of er nog meer mensen een nakomeling van deze hengst hebben, want ik kom er maar zo weinig tegen... ;(

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:19

Mijn pony haar vader is Leandros Sirik, en daar weer de vader van is Flora Hof's Magic. Dus een beetje verdere familie, maar toch. :P

Die van mij is 5,5 jaar en gedraagt zich er niet echt naar. Ze is een kleintje gebleven, 1,36,5. Verder in de winter altijd vrij druk, en in de zomer zijn de meeste pony's ook wel lui, maar die van mij ook niet. :P Kan heel erg haar eigen zin door drammen, en is vrij dominant. Maar ook wel weer echt een aanhankelijke pony en een echte dame! Hier een foto, in mijn profiel staat ook nog wel een!

http://i424.photobucket.com/albums/pp32 ... /sil-1.jpg

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 11:01

eindelijk iemand :P ik was al bang dat er helemaal niemand zou reageren :P leuke pony! wel jammer dat ze zo klein is ;) die van mij is vrij groot, ik denk 1.49? heb dr nog niet laten meten... ze is iig groter dan dr mams, die is 1.48 ;) Het is echt een schatje, maar wel eigenwijs... en idd erg aanhankelijk en een echt dametje ;)

edit: poging gedaan om een foto bij te plaatsen, maar helaas ;) gebrek aan bokt-ervaring denk ik. sorry!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 12:46

even verdiept in bokt zaken en de oplossing gevonden :P dus bij deze foto's ;) (hoop ik :P)
Afbeelding
Afbeelding

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:30

Er zijn maar weinig leuk C-pony's vind ik, dus ik vind het wel leuk! Ik hoop dat ze dan nog wel wat groeit, 1,49 is dan niet echt een mooie maat. Liever dan wat hoger in de E-maat. Ga je ook met haar naar de keuring? Of is ze al opgenomen in het stamboek?

Het is gelukt ja! Leuk beestje, grappig kleurtje ook! Ze ziet er voor 3 jaar al aardig ontwikkeld uit. :j Is ze al beleerd?

koetje10

Re: nakomelingen Flora Hof's Magic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 20:21

als ze veel groter word, is er een risico dat ze haar daarom niet hoog plaatsen bij keuringen ;) ik vind het wel een leuk maatje. We wouden vorig zomer met haar naar de keuring, maar toen bedacht ze, dat ze ingevlochten en helemaal op en top verzorgt, dubbel gevouwen in de trailer moest gaan liggen... dus dat gaan we deze zomer weer proberen.

de foto's zijn van april vorig jaar, dus ze kwam uit haar winterkleedje, vandaar de aparte kleur. ;) Ze is nog niet beleerd, kent wel het bit. eerst lekker helemaal uitgroeien!

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:19

Oké, leuk! Ja, wij hebben ook een hele leuke E-pony (van mijn zus), maar is ook niet hoog op de keuring gekomen door de stokmaat. Tevens mijn C-pony ook, die vonden ze goed in het type staan, maar door de maat schoof ze ook heel wat plekjes naar onderen..

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 22:42

Dat vind ik echt jammer, dat ze pony''s afserveren door de maat. Dat is me op de hengstenkeuring ook al meer dan eens opgevallen. De mooie hengsten, die net even iets groter zijn sturen ze weg. En die zijn meestal anders van kleur dan dat eeuwig bruin ;) zonde is dat!

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:44

Ja, ik vind dat de maat niet heel bepalend mag zijn, blijkbaar wel dus. Inderdaad, die hengsten ook. Alhoewel er nu wel steeds meer hengsten doorgelaten worden die E-pony zijn. Leandros Sirik (al een wat oudere hengst) is ook 1.51 m. of zo. :j

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:12

tweeweken geleden een Flora's Hof Magic gekocht: 9 jarige merrie, in Belgie(?) gelopen, volgens zeggen op keuringen gelopen, bestgaand(?) kampioen, Zelf nog niet onder het zadel gehad, wel foto's van gezien, lijkt erg leuk "project"om weer fijn aan het lopen te krijgen! Ze beweegt super is wel een heethoofd. Donkerbruin, 4 witte sokjes!
En..haar stokmaat : 126,9 cm categorie B voor de sport dus, mijn dochter van 8 gaat haar rijden.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 15:10

ook al zo'n kleintje.... en dat terwijl wij Magic juist hadden uigekozen omdat het op dat moment een van de grotere NWR hengsten was :P

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:55

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:08

Mijn inmiddels (bijna) 5 jarige nakomeling van Flora's Hof Magic,
Nexus,
Gemeten: 136.9, dus C

Afbeelding
2A premie vorig jaar op de keuring van het NWPCS in Hellendoorn.

Afbeelding
Met mij in het zadel, vorig jaar november.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:20

Ik heb ook een merrie van Flora Hof's Magic.
Foto's staan in mijn profiel, het is de merrie Lotte.
Erg lieve pony, maar ook een hele pittige tante!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:08

Ik heb een merrie van Flora hof's Magic gereden..
Het was een lieve merrie in omgang maar was ook heel pittig en zat soms echt een kop op..

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:18

Nog even een aanvulling. Zie dat er veel kleine nakomelingen zijn.
Die van mij is een middelmaat D-pony, waarvan de moeder maar 1,28 m is.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:36

Cisss schreef:
Ja, ik vind dat de maat niet heel bepalend mag zijn, blijkbaar wel dus. Inderdaad, die hengsten ook. Alhoewel er nu wel steeds meer hengsten doorgelaten worden die E-pony zijn. Leandros Sirik (al een wat oudere hengst) is ook 1.51 m. of zo. :j

Even hier op in gaan. Een aantal jaren geleden waren er juist te veel NWR pony's die in de E-maat vielen (voornamelijk door het kruisen met de Engelse volbloeden). Daarom is het fokdoel dus gezet op een grote D-pony, om die maat weer wat terug te dringen.

Maar dit jaar hebben ze op de hengstenkeuring toch echt wel laten zien dat maat niet doorslaggevend is, door Nero v/d Hout aan te wijzen voor het verrichtingsonderzoek. Deze hengst was 1.51m, maar had verder wel gewoon alle kwaliteiten die ze wouden zien + extra beweging.
Alleen heeft deze hengst het verrichtingsonderzoek helaas niet afgerond.

Verder vind ik het alleen maar goed dat ze als streefmaat ong. 1.47m hebben, want dat is voor de sport gewoon de ideale ponymaat.

Ndieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:59

ik heb een ruin nakomeling van flora's hof magic.

:D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:33

De merrie die ik gereden had was 1.44,5