Michel de Koning Special Horses bestaat die nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Michel de Koning Special Horses bestaat die nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 14:23

Ik zit de laatste tijd nog wel een wat op het net te kijken naar Andalusiers.
Vroeger kwam je hem altijd tegen maar kan nu niets meer vinden.
Zou het opgeheven zijn?

zasread

Re: Michel de Koning Special Horses bestaat die nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:11

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 19:18

Ok dus naar duitsland vertrokken. Wel mooie paarden!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:14

Michel zit gewoon nog in ede, die in duitsland is volgens mij familie van hem maar michel zelf zit nog in ede op de apeldoornseweg

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 20:19

Kan geen website vinden.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:19

Heeft hij ook niet meer, heb wel zijn nummer ergens als je wilt, pb maar als je die nodig hebt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 20:24

Nee dank je ,ik ben me aan het orienteren.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:06

In Duitsland zit Sandra Imhoff.

Zij heeft ooit een jaar ofzo "verkering" gehad met Jantje, de broer van Michel.

Deze samernwerking is allang verleden tijd.
Sandra gaat haar eigen weg. Verkoopt paarden die voldoen aan de meeste regeltjes in Duitsland.

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:40

Jaren geleden bij hun op bezoek geweest. Weet niet of ze nog bestaan. Ze zeiden in 2008 dat ze zouden stoppen met de handel in andalusiers en overgingen op andere paarden?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 10:48

Het is niet dat ik hier een paard vandaan wil hoor.
Ik ben een beetje aan het rond kijken.
Mijn paard is er gelukkig nog maar het gaat niet zo goed met hem. Ik heb altijd een voorliefde gehad voor een andalusier of een lusitano.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:54

Hij bestaat echt nog ben er week of drie terug geweest

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:57

hij is er idd nog.
ook niks verkeerd aan als je bij hem een paard koopt..
mits jij of iemand die je meeneemt er genoeg verstand van heeft :D
t blijft een handelaar, niet negatief bedoeld!

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:19

newmom schreef:
hij is er idd nog.
ook niks verkeerd aan als je bij hem een paard koopt..
mits jij of iemand die je meeneemt er genoeg verstand van heeft :D
t blijft een handelaar, niet negatief bedoeld!

Precies! Je moet vooral goed de papieren controleren.
Kijk anders even op www.purarazaespanola.nl daar staat een heleboel op geschreven wat je tegenwoordig allemaal voor papieren nodig hebt. Enne, ook tips voor kopen van paarden bij handelaren.

Anders nodig ik je bij deze van harte uit om eens een keer bij ons te komen kijken... www.rijthof.nl

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 11:22

Nou Rijthof die staat! Ik heb in september/oktober vakantie en dan kom ik een dagje genieten!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:17

Als je op zoek gaat naar een ander paard zou ik toch willen aanraden om dat elders te doen, zoals hier gezegd; de Koning is en blijft een handelaar en er zijn zat stallen/ particulieren/ fokkerijen waar je waarschijnlijk beter terecht kan voor een paard.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 11:25

Ja dat weet ik. Maar het is wel een mooie plek om er eens veel paarden bij elkaar te zien. Fokkers hebben het vaak niet zo graag dat je alleen maar komt kijken. Al moet ik zeggen dat ik hier al door meerderen ben uitgenodigd om te komen en daar ben ik heel blij mee.
Morgen weet ik hopelijk meer over mijn zieke paard,hopelijk kan hij nog een paar jaar mee.

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:34

kohtje schreef:
Ja dat weet ik. Maar het is wel een mooie plek om er eens veel paarden bij elkaar te zien. Fokkers hebben het vaak niet zo graag dat je alleen maar komt kijken. Al moet ik zeggen dat ik hier al door meerderen ben uitgenodigd om te komen en daar ben ik heel blij mee.
Morgen weet ik hopelijk meer over mijn zieke paard,hopelijk kan hij nog een paar jaar mee.

Fokkers willen inderdaad niet graag mensen over de vloer hebben die alleen maar komen kijken. Dan zijn ook wij ieder weekend een hoop tijd kwijt die we zelf hard nodig hebben voor de verzorging en rijden. Maar een echte liefhebber van het ras mag ons wel altijd bezoeken hoor! Gewoon om even lekker over de paardjes te babbelen en naar ze te kijken en te beoordelen.
En ja, soms verkopen we daardoor wel eens een paardje. Ze blijven tenslotte moeilijk om van af te blijven. :P

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:03

Ik ken wel het gevoel hoor,heb heel lang honden gefokt. Dus ook veel kijkers. Maar als ik ze niet in het echt kan zien dan weet ik niet of het ook het geschikte ras voor mij is. Kijk het is mijn droom maar dat betekend natuurlijk niet dat die 'geschikt is voor mij.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 22:17

Vandaag geen goed nieuws over mijn paard.
Op de kliniek wel staan praten over Andalusiers en Lusitano's.
Ze zeiden daar dat ze bij deze rassen veel beengebreken zien.
Hoe zit dat?

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:25

Dat is vervelend nieuws dat het niet goed gaat met je paard. Sterkte!
Om antwoord te geven op je laatste vraag: ik zit ruim 13 jaar in de PRE's en ik zie in vergelijking met KPWN-ers geen verschil qua beengebreken. Hebben de dierenartsen meer gezegd? Beengebreken is een ruim begrip...

Naar wat voor soort paard ben je op zoek? Ik heb zelf merrie staan (wordt in mei 3) waar ik een goed tehuis voor zoek. Ze is heel getalenteerd voor de sport (goede, ruime bewegingen) en is ook al verkeersmak (alleen aan de hand uitgeprobeerd natuurlijk). Ik heb haar nog niet officieel te koop staan. foto's kan ik bij interesse mailen.
Laatst bijgewerkt door Elskevree op 16-02-10 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:25

Dat heb ik toen wij ons orienteerden voor de aankoop ook van 2 dierenartsen gehoord en onze osteo vertelde dat ze ook heel veel problemen bij dit soort paarden tegenkwam.
Helaas hebben wij onze anda x lusitano maar kort gehad en hem in moeten laten slapen maar t was een wereldpaardje.
Osteo had er ook over dat ze veel rug en nekproblemen tegenkomt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 22:36

Elskevree schreef:
Dat is vervelend nieuws dat het niet goed gaat met je paard. Sterkte!
Om antwoord te geven op je laatste vraag: ik zit ruim 13 jaar in de PRE's en ik zie in vergelijking met KPWN-ers geen verschil qua beengebreken. Hebben de dierenartsen meer gezegd? Beengebreken is een ruim begrip...

Naar wat voor soort paard ben je op zoek? Ik heb zelf merrie staan (wordt in mei 3) waar ik een goed tehuis voor zoek. Ze is heel getalenteerd voor de sport (goede, ruime bewegingen) en is ook al verkeersmak (alleen aan de hand uitgeprobeerd natuurlijk). Ik heb haar nog niet officieel te koop staan. foto's kan ik bij interesse mailen.

Voorlopig zoek ik even niets. Maar een jong dier zie ik zeker niet zitten. Ben niet zo'n held meer na 10 jaar op 1 paard te hebben gereden. Ik ben gewoon niet geschikt om een dier te beleren.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:43

Wij hebben v.t.t. ook wel eens een brave wat oudere goed bereden andalusier te koop.

kijk maar een op onze site www.andalusiershow.nl

Op dit moment een super brave bereden en betuigde ruin van 11 jaar oud.

Wil je zo maar eens komen kijken, kan ook. Maak maar eens telefonisch een afspraak.

Wij hebben al jaren PRE's, ik heb er al verschillende uitgebracht in de klasse Z-dressuur. Dus in de sport kun je er best mee uit de voeten.

Ach , en je hebt ook "mindere "KWPN' ers. Aangezien wij Hollanders graag wat zuinig zijn, worden er ook erg veel kwalitatief mindere en goedkope dieren geimporteerd ( Naast alle kwaliteitsvolle paarden natuurlijk)
En er wordt inmiddels genoeg gefokt in Nederland. Misschien zit je droom paard er wel tussen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 22:52

11 is me weer wat te oud.
Maar wat ik zeg,eerst mijn hoofd leeg maken en straks weer rustig kijken.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:00

sterkte..

(wil toch nog even op de reactie over handelaren.. vind het altijd zo jammer dat mensen meteen denken dat daar geen goeie paarden te vinden zijn.. ook de Koning heeft goeie paarden staan hoor, je moet alleen even zoeken.. maar een particulier heeft ook vaak zat een paard waar je de slachtprijs nog niet voor zou geven. denk dat je iig niet moet vergissen wat je wel uit de handel weg kan halen, wat ook nog betaalbaar is. alleen echt goed opletten, maar das ook bij particulier :) )