Vanaf wanneer is mijn merrie vruchtbaar en merk ik daar iets van? Ze wordt in juni 2 en volgende week komt er een hengstje bij. Ik kan alleen op bokt iets vinden over geslachtsrijp van hengsten.
het kan dat merries op 1 jarige leeftijd al vruchtbaar zijn. bij hengsten kan het zelfs nog wat eerder. niet echt verstandig dus om ze bij elkaar te zetten
Biancacoo
Geplaatst: 08-02-10 10:38
Merrie's worden hengstig, dat kan al vanaf dat ze 1 jaar zijn, en als ze 2 word zal ze dit voorjaar wel hengstig gaan worden. ongeveer 1x per 3 weken. Als ze 2 jaar word zou ik ze persoonlijk zelf nog niet bij een hengstje in het land zetten, ik vind dat zeker nog een jaar te jong om gedekt te worden. Maar dat is een persoonlijke keuze die je zelf moet maken.
dat verschilt nogal per paard. De ene hengst blijft braaf achter een draadje, de ander breekt de boel af om bij een hengstige merrie te komen. Andersom (de merrie) trouwens net zo goed
xElienx
Geplaatst: 08-02-10 11:06
als je geen risico wilt nemen, zou ik er wat meer tussen doen
1Boefje
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-10 11:07
stef schreef:
dat verschilt nogal per paard. De ene hengst blijft braaf achter een draadje, de ander breekt de boel af om bij een hengstige merrie te komen. Andersom (de merrie) trouwens net zo goed