Ik wil alle mensen die nog een hengst zoeken voor dit jaar even wijzen op de SSA inbetaalde hengsten van wie de deksprong nog niet is verkocht.
Dat zijn:
Brio S Twist -sire: Im so Brio - € 425
Trouble Brennas Kid - sirer: Really Rugged Kid € 600
Duranglo Doc - sire: Genuine Doc - € 550
Justa Tad Rad - sire: Radical Rodder - € 475
Kay Cees Checkmate - sire: Kay Cee Leaguer - € 550
Het vermelde bedrag is het bedrag wat voor de dekking betaald moet worden aan de Stallion Service Auction (= deksprong veiling waardoor geldprijzenpot ontstaat) . Deze hengsten zijn inbetaald, wat betekent dat de nakomelingen van deze hengst die volgend jaar geboren worden futurity startgerechtigd zijn. Tijdens het NK Quarter Horses worden de futurity klassen uitgeschreven en kan het veulen al deelnemen aan de Halter Futurity, tot en met zijn 5e jaar in de performance klasses Trail, Pleasure, Hunter en Reining. Afgelopen jaar zat er zo'n € 10.000,- aan prijzengeld in de pot en gingen veel deelnemers met geldprijzen van boven de € 100,- naar huis.
Dus ook als je al een nakomeling hebt van een SSA hengst (lijst is groter dan de hier genoemde hengsten) ligt dat prijzengeld binnen je bereik.
Ik heb sinds kort weer een deel van de SSA organisatie op me genomen, en zal zo snel mogelijk de NQHA site updaten met de juiste SSA gegevens.
Neem contact op met info@nqha.nl voor meer informatie. Of stuur een pb.
Karin Schraa