Springen met Lusitano's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefiepeefie

Springen met Lusitano's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 17:07

Hi Allemaal!

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met het springen met Lusitano's..? Ik ben zelf in bezit van 4 paarden, met de Lusitano merrie Urtiga wil ik van de zomer gaan starten, had al veel eerder gekunt als ik tijd zou hebben. Maar dan heb ik mijn vwo diploma hopelijk op zak en kan ik aan de slag :D We rijden zo nu en dan mee aan onderlinge wedstrijden in de buurt:)

Vind het ook leuk om foto's te zien van de springende Lusitano's!

Die van mij vind springen helemaal geweldig en is in het parcours dan ook niet te houden, ze springt wel alles en weigert practisch nooit. Hebben jullie dit ook en hoe lossen jullie het op?

Vriendelijke Groetjes,
Eva

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:28

Hey,
Zelf heb ik ook Lusitano´s, de hengst Zefiro kan waanzinnig goed springen, veel aanleg met een goede techniek. Zijn vader Fadista heeft zelfs internationaal gesprongen.
Wil Zefiro eigenlijks laten uitbrengen in de springsport.
Heb helaas geen foto´s van Zefiro wanneer hij een sprongetje maakt.

WestBest

Re: Springen met Lusitano's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 02:21

Leuk dat je die plannen hebt! Ik spring en cross met mijn lusitano's, zie profiel voor foto's.

Dressuur blijft natuurlijk de basis voor het springen, dus als ze 'niet te houden' is, dan zou het kunnen helpen door tussen de sprongetjes door juist te schakelen, overgangen en (voor haar onverwachte) wendingen rijden (zonder dat je haar overdonderd!!). Zet eens twee sprongen naast elkaar op zo'n manier: / \ en wissel links, rechts en ook rechtdoor (niet springen) met elkaar af. Dan moet ze automatisch op je wachten. Als je les wilt: ik woon in de buurt ;)

Cyrina

Re: Springen met Lusitano's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:18

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:55

stalQuoVadis schreef:
Hey,
Zelf heb ik ook Lusitano´s, de hengst Zefiro kan waanzinnig goed springen, veel aanleg met een goede techniek. Zijn vader Fadista heeft zelfs internationaal gesprongen.

Heb op je site gekeken! Wat een mooie jongen zeg:D Wil je hem zelf uitbrengen in de springsport of ga je dat door een ander laten doen?
Gr. Eva

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:59

WestBest schreef:
Leuk dat je die plannen hebt! Ik spring en cross met mijn lusitano's, zie profiel voor foto's.

Dressuur blijft natuurlijk de basis voor het springen, dus als ze 'niet te houden' is, dan zou het kunnen helpen door tussen de sprongetjes door juist te schakelen, overgangen en (voor haar onverwachte) wendingen rijden (zonder dat je haar overdonderd!!). Zet eens twee sprongen naast elkaar op zo'n manier: / \ en wissel links, rechts en ook rechtdoor (niet springen) met elkaar af. Dan moet ze automatisch op je wachten. Als je les wilt: ik woon in de buurt ;)

Als ik thuis met haar oefen dan gaat het prima, ze is fris maar heel goed onder controle, ze kickt alleen een beetje op aandacht haha! Zodra ze op een andere stal is dan begint het uitsloven, dat is ook een kwestie van oefenen denk ik! Waar rij jij zelf wedstrijden? Misschien kom ik je wel een keer tegen lijkt me leuk twee lusitano's! Ik krijg altijd vragen van mensen, wat is dat voor een paard? ;)
Gr. Eva

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 16:00

Cyrina schreef:
De bekenste met springen is natuurlijk wel deze; http://images.google.com/imgres?imgurl= ... N%26um%3D1

Ja dat was natuurlijk de echte topper met John Withaker! Zou graag weer zo'n top Lusitano zien in de springsport. Ik geloof niet dat er nu een hele bekende is...

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:27

Eefiepeefie schreef:
stalQuoVadis schreef:
Hey,

Heb op je site gekeken! Wat een mooie jongen zeg:D Wil je hem zelf uitbrengen in de springsport of ga je dat door een ander laten doen?
Gr. Eva

Dank je wel voor het compliment, het is nog echt een pubber, en moet nog wat uitzwaren. Hij is vorig jaar goedgekeurd voor de dekdienst. Had hem liever wat later voor de keuring gehad en niet als 5 jarige, maar omdat hij al nakommelingen had, en je niet meer met terugwerkende kracht papieren kan aanvragen, moest hij voor de keuring.
Zelf ga ik hem niet uitbrengen in de springsport, zoek er iemand voor, want het is gewoon zonde dat er niks mee gedaan wordt.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 17:32

Ja zag het al, nog een jonkie! En idd als het een goede springer is dan moet er iets mee gedaan worden! Je bent zelf meer van de dressuur dan? Hoop dat je een leuk iemand voor hem vindt! Had je graag geholpen haha maar is een beetje uit de buurt..
Succes!
Gr. Eva

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:07

Ik ben overigens op zoek naar een bijrijdster voor mijn Lusitano merrie (de springer) pb me als je interesse hebt!

Gezocht: Bijrijdster voor 8-jarige Lusitano merrie Urtiga in Soest. Het gaat om twee dagen in de week en dan het liefst op ma-di-wo-do. Ik ben opzoek naar een ruiter die het vooral leuk vind om lekker dressuurmatig aan de slag te gaan! Ik ben zelf gek op springen en mijn vader rijd haar het liefst in de prachtige bossen rond Soest. Af en toe een sprongetje en een bosritje is zeker toegestaan. Ze staat op een pensionstal in Soest met buitenbak. Je hebt over het algemeen de bak heerlijk voor jezelf! We vragen een vergoeding van 50 euro per maand. Ik doe dit jaar vwo eindexamen en aangezien we nog meer paarden hebben, heb ik het erg druk, de kans is dus erg groot dat je ook in het weekend af en toe mag bijspringen als je dat leuk vind en dan veranderd de prijs niet:)

Paard: We hebben Urtiga in 2004 in Portugal gekocht en zelf ingereden. Ze is een vrij grote Lusitano, 1.67m en een goede springer. Volgend jaar start ik haar officieel, heb mn startkaart wel al maar aangezien ik afgelopen winter niet voldoende heb kunnen springen start ik haar af en toe onderling! Tiga is een pittige dame en altijd enthousiast. Ze leert super snel en had bijvoorbeeld de gallopwissel binnen twee dagen onder de knie.

PB me gerust voor vragen!

MVG,
Eva Huijts