Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
In Nederland waarschijnlijk

Misschien zou je zelf even kunnen zoeken op dekhengstensites, ik kan natuurlijk ook slechts advies geven, uiteindelijk is de keuze voor jou
. Heb je zelf al een aantal andere hengsten op het oog? Dan zijn hier vast wel een aantal mensen met ervaringen met deze door jou gekozen hengsten. En dan kom je vast op een goede keus. KevinDB schreef:Voor diepvries moet ik wel een héél stuk rijden, en ik insemineer liefst de merries thuis.
Maar indien er diepvries in Belgie zou geraken kan ik dit misschien overwegen.
Zal eens informeren bij Edward Gal
Marilyn_C schreef:KevinDB schreef:Voor diepvries moet ik wel een héél stuk rijden, en ik insemineer liefst de merries thuis.
Maar indien er diepvries in Belgie zou geraken kan ik dit misschien overwegen.
Zal eens informeren bij Edward Gal
En bulck, niet zo kort door de bocht, ik heb ook eerst naar de kwaliteiten, verbeterpunten en eisen gekeken, voordat ik naar het uiterlijk keek: Totilas voldoet aan alle gestelde eisen, en heeft nog de uitstraling ook. Hij vormt zeker een mooie combi met deze merrie. En de ts heeft een mooie merrie, waardoor er garandeerd een prachtig veulen uit zou komen.
Verder dacht ik misschien ook aan een tweede keus. Painted Black bijvoorbeeld? Hoewel die misschien wel teveel karakter heeft. Gribaldi is misschien ook leuk, maar daar weet ik niet veel vanaf, dus ik weet niet of dat een goede keus is.
lientjeds schreef:Ik verklaar me nog even nader:
Je merrie is springgefokt. Zou je niet eerder opteren voor een véélzijdige hengst, die zowel maat als beweging als sprong inheeft ook?
Daarbij denk aan vb een Diarado.
Verder heb ikzelf gedekt met Crescendo vd Breemeersen : http://www.breemeersen.be. Een grote donkere met werkwillig karakter die voldoende maat geeft & vosvrij is.
Andere, waar ik persoonlijk minder naar neig, is vb Saros vh Gestelhof of Warkant.
Het gaat vooral véél makkelijker zijn om met vers sperma te werken als je in België blijft (dus geen Diarado dan)
Citaat:Ik denk niet dat Ts, als probeersel op deze merrie ff een gok gaat wagen met diepvriessperma van een hengst die nog geen nakommelingen gegeven heeft en waarvan je nog niets weet van de dekslaagkansen zijn. Want laat ons eerlijk zijn 5.500 euro, zonder dekgarantie? En bij niet vol maar 25% terug of een gratis dek van die Bodyguard. Als het dan lukt van die bodyguard, heb je wel een heel duur veulen in de buik.