Tuigpaard of Gelders paard keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

Tuigpaard of Gelders paard keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 10:23

Dit jaar wil ik graag mijn merrie voor de keuring doen!
Aangezien ze op papier tuig en gelders bloed heeft weet ik niet voor welke keuring ik haar moet doen, ik rij haar onder het zadel en ze loopt niet voor de wagen.
Dit is haar afstamming

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=399717

Alvast bedankt!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:51

Kan je misschien een goede standfoto van haar plaatsen?
Het ligt er nl helemaal aan haar type(exterieur) en bewegingen waar je haar het beste kan aanbieden.
Ook wat je qua fokkerij wil speelt mee in je keuze. Wil je straks Gelders fokken? Dan kan je haar beter bij de Gelderse laten opnemen.

TolineS

Re: Tuigpaard of Gelders paard keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 12:59

ok , ik zal vandaag nog een foto plaatsen!! maar is die in mijn profiel niet goed ?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 13:03

Afbeelding

Ik wil graag Gelders met haar fokken, en qua beweging is ze aboluut geen tuiger!

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:08

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:19

@TS Dan zou ik naar een voorlichtingsavond gaan en een keer een vergadering van regio Gelderspaard bijwonen. Als je Gelders wil fokken zou ik haar zeker overdoen naar de gelderse.
Vaak is daar oo voorlichting over bijvoorbeeld de keuringen of de IBOP bij.
Dat geld oo voor marieke 1983
Leuk dat jullie ook Gelders willen fokken.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 17:55

@marieke :Ik was ook op het idee van dit topic gekomen nadat ik die van jou en je prachtige merrie had gezien!

@natasjavE: Waar en wanneer is er een voorlichtingsavond??

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:59

En ik maar denken 'wat toevallig' ;) Ik houd jouw topic ook in de gaten :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:03

Ik weet nog niet wanneer de voorjaars vergadering is. Ik zal dat in het Gelderse huiskamer topic plaatsen wanneer dat bekend is. Het is ook achterin de strengen te lezen bij het regio nieuws.

Ben je al lid van het KWPN? Zoja dan raad ik je aan om het KWPN te bellen en te vragen of je lidmaatschap kan omgezet worden naar regio Gelders Paard. Er veranderd voor jouw dan helemaal niets maar het geld voor je lidmaatschap gaat dan niet naar de rijpaarden maar naar de regio Gelders paard die daar dan weer dingen voor hun leden mee kan doen.

Voor advies over Gelderse paarden, eissen waaraan een Gelders paard aan moet voldoen en andere Gelders paard gerelateerde zaken verwijs ik je graag naar de regio inspecteur Marloes van de Velden.

Je mag mij ook altijd om raad en daad vragen en in het HKT Gelderse Paarden zijn er ook altijd mensen te vinden die je(jullie) iets kunnen vertellen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 18:13

ja ik ben lid van het kwpn, zal er maandag meteen heen bellen om te vragen of het kan worden omgezet! en dat nummer van marloes ga ik nu meteen opzoeken !!! Dankje!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:25

Super!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 10:15

NatasjavE schreef:
Ik weet nog niet wanneer de voorjaars vergadering is. Ik zal dat in het Gelderse huiskamer topic plaatsen wanneer dat bekend is. Het is ook achterin de strengen te lezen bij het regio nieuws.

Ben je al lid van het KWPN? Zoja dan raad ik je aan om het KWPN te bellen en te vragen of je lidmaatschap kan omgezet worden naar regio Gelders Paard. Er veranderd voor jouw dan helemaal niets maar het geld voor je lidmaatschap gaat dan niet naar de rijpaarden maar naar de regio Gelders paard die daar dan weer dingen voor hun leden mee kan doen.

Voor advies over Gelderse paarden, eissen waaraan een Gelders paard aan moet voldoen en andere Gelders paard gerelateerde zaken verwijs ik je graag naar de regio inspecteur Marloes van de Velden.

Je mag mij ook altijd om raad en daad vragen en in het HKT Gelderse Paarden zijn er ook altijd mensen te vinden die je(jullie) iets kunnen vertellen.

Zo,lidmaatschap is omgezet :D !!! Das stap 1 haha.
Kun jij toevallig aan het nummer van Marloes komen??
Alvast bedankt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:04

helemaal top! Ja dat nummer heb ik wel. Vraag even aan Marloes of je lidmaatschap ook echt gewijzigd is. Vergeten ze nog wel eens.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:09

ik dacht het nummer van Marloes bij me te hebben maar helaas. Ik zit nu in de auto.

Via het KWPN kan je haar ook berijken.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:04

heb haar al gesproken. ze gaat adh van Tolines afstamming bekijken of ze voor de Gelderse kan..ligt weer aan het percentage Hackneybloed... Ik vrees het ergste....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:30

Ze heeft iets meer dan 15% Hackney bloed.
GJ9..hoeveel had die van jouw ook al weer?

edit...ik zie het al 12,5% das maar een heel klein beetje meer voor die van jouw.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:38

Aan de foto te zien zou ik haar naar de kwpn tuigpaarden keuring laten gaan! Denk dat ze daar goed kan scoren als ze tenminste goed loopt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:59

De merrie heeft niet echt tuigtypische gangen volgens TS en de eigenaar wil graag Gelders fokken...dan kan je toch beter naar de Gelderse keuring gaan?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:24

Toline heeft idd geen enkele tuigpaard gang, scoort op concours ook altijd goed op dr galop.
Iets meer dan 15%.. Dan denk ik dat ik pech heb...:(

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:28

En als je paard meer dan 50% rijpaardbloed heeft mag je wel Gelders........... :+

GJ9Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:28

Ach niet zo gauw de moed opgeven. Die van mij heeft 12,5 %. De kans is best groot dat ze een uitzondering maken hoor, die paar procent extra. Alles is op het fokken gericht, en als jij uit deze merrie een Gelders veulen kan fokken (met 8%), dan is er weinig aan de hand. En daarbij ook nog: ze berekenen het alleen over de eerste 3 generaties. Ik vind dat bullshit maar is voor jou wel handig.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:30

nou, marloes belt mij vanavond weer of het kan of niet... Afwachten dan maar.. Hoop het echt wel hoor. Maar wat bedoel je met die 8%?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:31

linky schreef:
En als je paard meer dan 50% rijpaardbloed heeft mag je wel Gelders........... :+

Dat is onzin Linky, weet je best ;) :D

verder kijken dan alleen papa en mama.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:33

GJ9 schreef:
En daarbij ook nog: ze berekenen het alleen over de eerste 3 generaties. Ik vind dat bullshit maar is voor jou wel handig.

Dan telt het Hackney bloed wat in Waterman zit niet mee en dan kom je voor deze ook op 12,5%

GJ9Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:33

Als je jouw merrie met 15% dekt met een Gelder met 0%, krijgt het veulen de helft van de moeder, 8% dus (ff afgerond).

Er worden ook GGK gelderse hengsten uit rijpaardvaders gefokt, dus ik kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen over die paar procent.