[KG]wie heeft ook een appaloosa zonder stippen????!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Todorien

[KG]wie heeft ook een appaloosa zonder stippen????!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 20:02

Hallo medebokkers,

nou zoals het onderwerp al luidt is mijn vraag wie een appaloosa heeft zonder stippen, ik heb er namelijk ook een en hij komt uit ouders die hebben wel stippen :D hoe krijg je het voor elkaar......
ook zou ik (omdat ik nog maar net in de appaloosa zit) wel wat meer over zijn afstamming en raseigenschappen willen weten

BJ"s Navajo heeft als vader Sunflower Joy's Jewel (weet ik al super veel van) en zijn moeder is BJ"s Miss Behavin (weet ik wel wat van....) en haar vader is BJ"s lightening

foto volgt nog voor de mensen die nieuwsgierig zijn hoe een appaloosa eruit ziet zonder stippen :P (want ja die horen toch stippen te hebben???!!!!)
Laatst bijgewerkt door petraaken op 29-01-10 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

tessyke

Re: wie o wie heeft ook een appaloosa zonder stippen????!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:04

mijne kreeg pas stippen op haar 5 à 6 jaar

LadyMadonna

Re: wie o wie heeft ook een appaloosa zonder stippen????!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:05

er lopen zoveel niet gestippelde paarden rond die uit wel appie ouders komen.
Tenzij je met fewspot fokt heb je van beide ouders 50% kans dat ze stippels doorgeven, dus zo bijzonder is het niet :)

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 09:19

nou ik heb hier in de buurten allemaal appaloosa's met stippen gezien nog geen enkele zonder stippen dus bijzonder vind ik het wel, en het kan nog zoals ik hoor want hij wordt dit jaar 4 dus wie weet...... hij komt niet uit de fewspot maar uit een panterbonte vader en uit een sjabrakbonte moeder

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:45

Ik heb uit mijn panterbonte merrie diverse niet gekleurde dieren gefokt. Ik heb met een effen hengst 50% kans op stippen namelijk. Als je 2 heterozygote appaloosa's kruist heb je 75% kans op stippen en 25% kans op effen. Jouw dier hoort bij die 25%.
Een appaloosa zonder stippen ziet er uit als een normaal paard, is ook niets vreemds aan.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 10:14

Neonlight schreef:
Ik heb uit mijn panterbonte merrie diverse niet gekleurde dieren gefokt. Ik heb met een effen hengst 50% kans op stippen namelijk. Als je 2 heterozygote appaloosa's kruist heb je 75% kans op stippen en 25% kans op effen. Jouw dier hoort bij die 25%.
Een appaloosa zonder stippen ziet er uit als een normaal paard, is ook niets vreemds aan.

dank je wel voor deze info (ik zou hem al door de dierenarts zijn chip laten nakijken of die wel klopt :D )
ik heb namelijk geen idee of zijn ouders heterozygote zijn of niet......

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:28

Je zegt panterbont en sjabrakbont, dat is dus heterozygoot. Few spot is de kleur van een homozygote appaloosa.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 10:30

Neonlight schreef:
Je zegt panterbont en sjabrakbont, dat is dus heterozygoot. Few spot is de kleur van een homozygote appaloosa.

oke ik wist wel dat die panterbonte heterosygoot is maar die sjabrak wist ik dus niet, nou wie weet blijft hij donkerbruin of misschien krijgt hij nog stippen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:23