ik had een vraagje ik heb een merrie staan Rhea HT (http://www.allbreedpedigree.com/rhea+ht) en omdat ik haar dit jaar niet perse drachtig wil hebben zit ik er over te denken haar te verleasen. De vraag is dit interessant (mijn merrie) en hoe moet ik dat aanpakken. Is er ergens een contract zodat ik mijn merrie niet graadmager terug krijg indien het adres achteraf niet zo goed blijkt te zijn als gedacht en wat voor bedrag kan je voor zoiets vragen en hoe zit dat met overige kosten van het paardje?
ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij hiermee zou kunnen helpen.
Het is inderdaad verstandig om een contract op te stellen, zodat iedereen zijn of haar afspraken netjes nakomt. Over het algemeen is het zo dat de leaser het onderhoud betaald en dat dierenartskosten, wormspuiten en hoefsmid door de eigenaar worden betaald of i.o worden deze kosten gedeeld. Je bent niet verplicht je leasepaard ergens anders neer te zetten. Je kan haar ook gewoon laten staan waar ze nu staat, zodat je er zelf ook nog een beetje zicht op hebt.
Als ik mn paardje zou verleasen, zou ik er voor kiezen om hem bij mij te laten staan, zodat je weet dat het goed gaat! Of het moet natuurlijk een bekende van je zijn. En als je hem wel wilt verhuizen naar de leaser dan zou ik inderdaad een contract opstellen.
Als je haar verleased raad ik zeker aan om een contract op te stellen en je hoeft niet persee het paard ergens anders neer te zetten, lekker bij jou blijven als dat kan
ReneeP
Geplaatst: 29-01-10 23:23
Wat leuk Rhea hier! Ze heeft bij ons op stal gestaan en een dochter van haar staat er nog steeds Hoe is het met haar?