Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pollewoppy schreef:gewoon een braaf rijpaardje (kwpn)

_Bitje_ schreef:Pollewoppy schreef:gewoon een braaf rijpaardje (kwpn)
kwpn zie ik niet zo zitten als het bekend zijn als braaf paardje
je kunt nooit via een paar woorden weten hoe iemand in elkaar zit en
een ras zegt ook niet veel. Ik bedoel, je hebt rustige arabieren, maar ook
wilde en dat geld voor elk ras wel een beetje.
Ik zou als ik jou was een groot paard nemen, met wat ambitie.
zoek je een echt dressuurpaard? dan moet je wel ervaring hebben en dan zou ik:
KWPN
Hanovaraan
Trackener
maar jij wilt liever een wat rustiger paardje en dan kom je snel uit bij een
rustige Fries
of een leuke kruising,
maar een fries is al gauw prijzig dus ik zal voor een leuk asbakje gaan met ambitie
op marktplaats en speurders staan er genoeg, zoek ze en succes!
_Bitje_ schreef:Pollewoppy schreef:gewoon een braaf rijpaardje (kwpn)
kwpn zie ik niet zo zitten als het bekend zijn als braaf paardje

_Bitje_ schreef:Een haflinger is behoorlijk sterk ,
en niet echt gemaakt voor de dressuur, athans , die moderne
haflingers komen wel in de buurt, maar die zijn niet groter dan 147 m dus weet je het zeker?
Maxielover schreef:_Bitje_ schreef:Een haflinger is behoorlijk sterk ,
haflingers komen wel in de buurt, maar die zijn niet groter dan 147 m dus weet je het zeker?
Sorry, maar je scheert nu wel écht alle Haflingers over 1 kam... Je hebt brave Haflingers die helemaal niet lastig zijn, je hebt de wat pittigere Haflingers die van scheuren houden en die je ook écht aan moet pakken en je hebt ook van alles wat daar tussenin zit. Qua bouw en hoogte kun je tegenwoordig kiezen uit het fijne model ''sporthaf'' en de ouderwetse stevig gebouwde Haf, en ze beginnen zo ong. op 1.30m (de allerkleinsten) tot aan 1.55m (de grootsten). En bij Haflingers is het vaak zo dat het moderne type meer geschikt is voor de dressuur, maar je hebt ook zat ouderwetse Hafjes die veel meer kunnen dan ervan gedacht wordt. Ik ben zelf ook eigenaresse van een Haflinger en ik heb al vanaf beginner af aan ervaring met Haflingers in alle soorten en maten. Als je goed zoekt kun je prima een leuk Hafje vinden om mee te dressuren waar je ook nog prima op past !

Marijee schreef:Maxielover schreef:
Een haflinger is behoorlijk sterk ,
Sorry, maar je scheert nu wel écht alle Haflingers over 1 kam... Je hebt brave Haflingers die helemaal niet lastig zijn, je hebt de wat pittigere Haflingers die van scheuren houden en die je ook écht aan moet pakken en je hebt ook van alles wat daar tussenin zit. Qua bouw en hoogte kun je tegenwoordig kiezen uit het fijne model ''sporthaf'' en de ouderwetse stevig gebouwde Haf, en ze beginnen zo ong. op 1.30m (de allerkleinsten) tot aan 1.55m (de grootsten). En bij Haflingers is het vaak zo dat het moderne type meer geschikt is voor de dressuur, maar je hebt ook zat ouderwetse Hafjes die veel meer kunnen dan ervan gedacht wordt. Ik ben zelf ook eigenaresse van een Haflinger en ik heb al vanaf beginner af aan ervaring met Haflingers in alle soorten en maten. Als je goed zoekt kun je prima een leuk Hafje vinden om mee te dressuren waar je ook nog prima op past !