Ik ben helemaal gek van paarden.
Ik kan helaas nog geen paard of pony kopen
, maar stel van wel.Wat is volgens jullie een pony of paard wat echt bij een meisje van 11 past?
Ik ben 1.63 dus misschien is een shetlander geen goed idee
. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar stel van wel.
.
Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een brave pony met wat ervaring dan naar een bepaald ras

Qaatje schreef:KiWiKo schreef:ultime kinderponie is de ponie die alles kan en super kan vergeven............
Ja dat snap ik...
Maar een ras
beantsje schreef:Voor kleintjes zo ik zeggen; een dartmoor.
voor grotere kinderen een new forest.
Connemara zijn ook fijne, vrij harde pony's.
Welshjes zijn erg leuk, maar daar zit wel vaker een 'koppie' op. Shetlanders zijn trouwens ook echt niet verkeerd maar kunnen erg eigenwijs zijn.

juval schreef:mijn kinderen rijden op een fjordenmanege, er zijn draken bij maar over het algemeen zijn het heel lieve en makkelijke pony's. Zeker een pony waar je lang mee vooruit kan want ook als volwassene kan je heel goed op een fjord rijden zonder te groot/zwaar daarvoor te zijn.
verder ga ik met kiwiko mee, als-ie maar lief is. op een papier kan je niet rijden.
Joycebunny schreef:Zie hier heel veel mensen die een ras aankaarten, maar ga helemaal met kiwiko mee..
Een ras wordt vaak gekenmerkt met een bepaald karakter, maar er zijn enorm veel uitzonderingen.
Je hebt bokkende, wilde haflingers, terwijl de ander rustig en vergevingsgezind is
Ik zou dus zeker niet op ras gaan zoeken, een vuilnisbakkie kan net zo goed jou droompony worden