even een paar opinies nodig. ik lees soms mee op bokt maar vanwege dit dringend onderwerp heb ik een account aangemaakt. Ik stel me later wel even voor
Ik heb op het ogenblik in mijn tuin, wonende in Portugal, een pure Lusitano staan. Zidano, wordt 6j in april 2010.
stokmaat 1m56, klein type barok traditioneel gefokt. Hij heeft verscheidene Feira's gewonnen (is een paarden concours). Gewonnen op bewegingen en gangen. Mooi fijn hoofdje.
Door een ongelukkig voorval in zijn leven is die 2j geleden , toen hij op zijn top was, naar een paardenhandelaar gegaan die hem sindsdien heeft verwaarloosd.
Gevolg: littekens, een harde verdikking op zijn achterbeen, maar mankt niet. Nog steeds een superkarakter, heel rustig en beleefd, komt super overweg met mijn ruintje. Beetje mager maar heb hier al veel erger gezien, komt er snel bovenop.
Ik heb er even op gereden gisteren en hij zit lekker, niet verpest of trauma's. Wel schandalige slechte hoeven die vandaag verzorgt zijn maar nog steeds wandelt hij voorzichtig. Hij loopt beter- maar niet normaal- met easyboots. Heel gevoelige hoeven dus, hij was ijzers gewoon en heeft die nu niet meer.
heeft chip en is geregistreerd, papieren krijg ik volgende week te zien. Beide ouders hebben verschillende prijzen gewonnen, heel de regio kent dit paard. Ik weet enkel niet of het goede prijzen zijn of van een boerenbal, als jullie snappen wat ik bedoel.
Wat is voor jullie een verwaarloosde maar zeer handelbare, 6j correct gebouwde Lusitano hengst met littekens en een verdikking op het been waard? Moeilijke vraag maar toch....barst los!!
nathalie

Lisa heeft wel een chip-scanner , even kijken of het dezelfde is als op zijn papier.