Karrenpony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Karrenpony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:32

Omdat ik zo trots ben op mijn meissie die nou voor de kar loopt vroeg ik me af of er meer mensen zijn die mennen met hun arabier. Zo ja, hoe was het om hem/haar te beleren? Wat vinden ze er van? Hoe rij je ze nu?(recreatie, mendurance, marathon etc.)

Mijn wijffie in foto topic.
[AR-ITP] Mijn arabier voor de kar

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:36

xDenies

Re: Karrenpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:11

Mijn Anglo-arabier is wel voor de sulky(belgie) beleerd :P

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:18

Op stal hadden ze een arabiertje ook voor de wagen. Ging echt super totdat ze een keer in paniek raakte en dwars door de velden heen schoot. Ze heeft er nooit meer voorgestaan. Harstikke jammer want ze vond het voor haar 'ongeluk' erg leuk!!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:44

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:39

Super leuk!! Zijn er dus niet veel die voor de kar lopen. Jammer want heb wel gemerkt aan de mijne dat ze het geweldig vind.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:01

Ook mijn topknol stond voor de wagen!! :D

Helaas heb ik er niet zo heel veel foto's van, maar ze vond het echt fantastisch om te doen. Op het moment dat ze ingespannen werd veranderde ze ook in een totaal ander paard! Zo ontzettend braaf was ze dan!

Met haar heb ik 2 maal een Koetsenrit voor verstandelijk gehandicapten mee mogen rijden, we gingen regelmatig de polder in, door het water, over bruggen heen, de bak slepen, sinterklaas ophalen :D Niets was haar te gek!

Wat mis ik dit heerlijke paard zeg :+:

Wilde arabier! :D
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:29

Kárrenpony? Karrenpóny? Zeg, wil je de Arabieren niet zo beledigen :+

Ik heb mijn Arabier ook voor de wagen staan, in tweespan met een Peruaanse Paso:

Afbeelding

Ik wil er dit jaar mendurance mee starten. Hij was trouwens niet makkelijk met beleren, omdat-ie niet stil kan/kon staan. Dat gaat nu beter, maar hij ging nogal eens omhoog als het 'm niet zinde.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:40

Ook mijn merrie Lutecya ( Badr al Fay x Kismet) heeft altijd voor de kar gelopen, ik deed veel demonstraties met haar op en voor de AVS-shows, dit is een foto van de nationale show, weet niet meer welk jaar, op de bok zit ook mijn dochtertje. In mijn profiel nog meer foto's, oa van mijn trouwdag gereden door mijn eigen merries.

Afbeelding

Geen problemen gehad met beleren, alles zelf gedaan, Lutecya heeft nooit één stap verkeerd gezet, zelfs met haar door Amsterdam gereden tussen de trams, ze bleef altijd rustig en koel in het hoofd....

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:45

Ik heb ook een arabier voor de marathonwagen staan, op z'n 14e beleerd en hij doet het super.

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:50

ik zou dat wel willen met de mijne eigenlijk. Maar heb zelf geen ervaring hiermee. Misschien eens in verdiepen.

Danielle

Lucinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:48

Ook mijn arabische volbloed wordt aangespannen gereden. En het is het liefste wat hij doet! Een foto vind je in mijn profiel.

Groetjes, Lucinda

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:41

Hebben jullie het beleren zelf gedaan of uitbesteed?
Ik zou Rayna ook wel voor de kar willen hebben (mijn paps rijdt met zijn fjord van dezelfde hoogte ook voor de kar, dus materiaal heb ik wel) maar zelf beleren (voor de kar, onder t zadel wel zelf gedaan) kan ik niet en wegbrengen zie ik niet zo zitten *zucht*

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:09

Valenc heb ik inderdaad zelf beleerd, maar wel onder begeleiding van iemand die dat vaker heeft gedaan. Stond toevallig bij ons op stal :)
Hij heeft mij daarin begeleidt, maar eigenlijk heb ik praktisch alles zelf gedaan. Enkel de eerste keer inspannen en wegrijden heeft hij gedaan... na 5 minuten nam ik de leidsels al over. Wel heb ik hem de eerste tijd mee genomen als we een ritje gingen maken voor de begeleiding, tot nadat ik mijn koetsiesbewijs had gehaald.
Naast mijn ervaring met Valenc had ik namelijk nog nooit op een wagen gezeten :)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:59

Wij hebben onze paarden zelf beleerd voor de wagen maar wel met behulp van een instructeur omdat wij zelf totaal geen ervaring met mennen hadden. Soleda, onze arabier, is als eerste beleerd en stond binnen een aantal lessen voor de wagen. We hebben een heel stappenplan doorlopen voordat ze daadwerkelijk werd ingespannen. Ik zou het nooit uitbesteden aan een ander omdat wij onze paarden het beste kennen en de paarden vertrouwen in ons hebben, in 1 jaar tijd hebben we op deze manier 3 paarden beleerd en zijn ze allemaal heel makkelijk ingespannen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 19:46

ik heb mijn meissie zelf beleerd. onder het zadel is ze weleens drammerig maar nooit echt lastig. Vond zelf de staartriem om doen wel erg spannend. Omdat mijn merrie redelijk snel gaat hangen had ik d'r ene longeerlijn aan d'r halster gedaan en dan om de reiling van het kamp geslagen dat als ze ging hangen ik de druk eraf kon laten. Uiteindelijk gaf ze er helemaal niks om en nou kan ik d'r gewoon tussen de kettingen optuigen en inspannen.

Hiervoor heb ik wel veel dravers geholpen met beleren en wist dus de stappen voor een volkomen groen paard. Eerst tuig op en tussen de lijnen(het longeren/losgooien met tuig heb ik overgeslagen omdat ik daar echt een afkeer voor heb) stappen en een stukje draven en daarna voor de kar zetten iemand met een longeerlijn meestappen die na een rondje al naast me op de kar kwam zitten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 19:49

vind het trouwens wel een geweldig mooi gezicht hoor al die arabiertjes voor de kar.

@ Ibbel:
Hoe heb je hem beter stil leren staan? mijne kan dat namelijk ook niet (best) alleen de lucht in gaat ze niet gauw, in elk geval niet meer dan twee drie centimeter maar wel draaien en driftig doen.

Navayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:16

Wij hebben twee AV merries voor de kar gehad.
Ging super! Ze hebben overigens ook voor de slee gestaan :)