Welk ras is hij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMazzel

Welk ras is hij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 11:02

Heeeeii , ik heb dus geen ideee wat voor 'n ras deze pooownie is : http://www.mijnalbum.nl/Album=NY3RZ4MM

Ik heb zelf geeen idee, en in z'n paspooort staat ook niks , daar staat onbekend :+ maar misschien is het wel mengelmoesje :Y)

Tnx voor kijken alvassst,

ps. sorry dat ik album foto's moest doen weet niet hoe je ze direct in topic zet ;(

NatasjavE

Re: Welk ras is hij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:42

Als er in zijn paspoort niks staat is het meestal zo dat zijn ouders onbekend zijn en dan is hij ook meestal "niks"

Maakt verder niet uit...hij ziet er leuk uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:43

Inderdaad wat NatasjavE zegt, als er niets in het paspoort staat, behoort hij niet tot een stamboek.

Nienkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:47

Ehm, in de meeste gevallen is de pony dan geen ras pony. Maar het kan ook zo zijn dat de fokkers het veulen niet hebben geregistreerd en dat hij daarom niet in het stamboek is ingeschreven (zoals bij mijn pony). Maar als je niets weet over de ouders kun je je pony ook niet inschrijven in een stamboek.

Heb nog naar de foto's gekeken, leuke pony, maar denk niet dat het een raspony is.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:52

Tnx, dat laatste wist ik niettt :O

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:01

In elke pony zit wel op de een of andere manier bloed van een bepaald ras. Maar net wat Nienkie zegt, het kan zijn dat het niet geregistreerd staat. Mijn buurman fokt bijvoorbeeld 'voor de gein' met zijn Belgische merrie maar doet niks met de veulens waardoor ze geen afstamming hebben staan in het paspoort maar wel degelijk tot het Belgische ras behoren. Ik denk persoonlijk als ik de foto's zo zie, dat er iets van Welsh/New Forest in zit. Als je het zeker wilt weten, kun je zijn/haar DNA laten checken bij de DA. Maar geen idee wat de kosten daarvan zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:55

Pitt25 schreef:
In elke pony zit wel op de een of andere manier bloed van een bepaald ras. Maar net wat Nienkie zegt, het kan zijn dat het niet geregistreerd staat. Mijn buurman fokt bijvoorbeeld 'voor de gein' met zijn Belgische merrie maar doet niks met de veulens waardoor ze geen afstamming hebben staan in het paspoort maar wel degelijk tot het Belgische ras behoren. Ik denk persoonlijk als ik de foto's zo zie, dat er iets van Welsh/New Forest in zit. Als je het zeker wilt weten, kun je zijn/haar DNA laten checken bij de DA. Maar geen idee wat de kosten daarvan zijn.

Alle pony's zijn ergens begonnen, zo weet ik van een KWPN'er dat er ergens ver weg fries bloed in ziet... Dat ze Welsh/New Forest ziet is niet zo verwonderlijk, aangezien deze pony's ook op dezelfde basis zijn begonnen. Echter ligt die basis al ver in het verleden.

DNA checken heb je veel meer vermoedens voor nodig... De pony van Nienkie bijvoorbeeld, is niet zo moeilijk te traceren met DNA. Het probleem bij haar pony is alleen dat er een te hoog percentage arabisch bloed inzit (toch?) om op te laten nemen in het stamboek....

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:44

Oke, naja tnxxx

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:44