Hoewel ik mijn merrie als sportpaard gekocht heb, overweeg ik een veulentje te fokken.
Het is een 3-jarige (oh, per 1 jan is ze natuurlijk officieel alweer 4!) Tolando x Balzflug merrie van inmiddels toch al zo'n 1.72m.
Ik ben een leek op fokgebied (al lees ik hier stiekem vaak mee) en als jullie zeggen: niet doen dan neem ik dat uiteraard ter harte. Ik wil met haar dit jaar misschien naar de IBOP. Ze is wel al PROK gekeurd en opgenomen in stamboek.
Positieve punten:
- Ze heeft een gruwelijk cool karakter (wat mij betreft bijna té)
- ze geeft heel goed door van achter naar voor
- haar stap is super
- chique hoofd
- langgelijnd
- hoogte
Negatieve punten:
- ze is nog wat overbouwd
- ze zou wat meer "swung" mogen hebben in de beweging. En wat meer voorbeen
- misschien wat meer body?
Vind een en ander ook nog heel lastig te beoordelen, aangezien ze nog wat moet groeien, achter nog veel sterker moet worden en ze nog wat arm bespierd is.
Ik heb helaas geen geweldige standfoto van haar. Ik probeer er snel een te maken, maar ben vaak in m'n eentje op stal. Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Overigens is ze hier pas net onder het zadel en zat mijn bijrijdster er zo'n beetje voor de eerste keer op.

Ik zou het veulen zelf als toekomstig sportpaard willen gebruiken. Voor mij mag het veulen wel wat sensibeler zijn (een beetje heet paard ligt mij goed).
Hebben jullie ideeen/suggesties?

Geeft wel body, karakter, goed achterbeen (!), goede bewegingen.
Bereidt je goed (en rustig) voor op de IBOP en probeer het nog een keer voor een sterpredikaat.