op zoek naar info over volgende hengsten: Poet xx, Irco Polo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

op zoek naar info over volgende hengsten: Poet xx, Irco Polo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 13:57

Hallo ik heb een 15 jarige merrie van Casimir x Irco Polo x Marco Polo x Poet xx

Ik heb genoeg info en fotos gevonden over Marco Polo maar zoek nog info over Poet xx, Icro Polo en Casimir.

Van Casimir weet ik dat hij een goed springpaard was. Hij heeft o.a. Grote Prijs van Champion Arnhem in 1995 gewonnen en was hij winnaar van de Europese Hengstencompetitie in 1994.
Maar leeft hij uberhaubt nog? Ik dacht van niet maar kan het eigenlijk nergens terugvinden..

Ik hoop dat iemand wel informatie over deze fantastische hengsten heeft.

JoyceLa

Re: op zoek naar info over volgende hengsten: Poet xx, Irco Polo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 16:58

Tevens weet ik dat o.a. Marco Polo samen met Sinaeda de grondleggers zijn geweest van de nederlandse paarden fokkerij zoals het nu is. Ik mis alleen nog info over Irco Polo en Poet xx.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:23

mirka1994 schreef:
Hallo ik heb een 15 jarige merrie van Casimir x Irco Polo x Marco Polo x Poet xx

Ik heb genoeg info en fotos gevonden over Marco Polo maar zoek nog info over Poet xx, Icro Polo en Casimir.

Van Casimir weet ik dat hij een goed springpaard was. Hij heeft o.a. Grote Prijs van Champion Arnhem in 1995 gewonnen en was hij winnaar van de Europese Hengstencompetitie in 1994.
Maar leeft hij uberhaubt nog? Ik dacht van niet maar kan het eigenlijk nergens terugvinden..

Ik hoop dat iemand wel informatie over deze fantastische hengsten heeft.

De vermelde afstamming is die van de vaderlijn: nl Casimir = Irco Polo x Marco Polo x Poet xx

Poet xx: EV van 1941, vos, 162cm
DE 306/06/00031/41; DE 331/31/03520/41. geb. am 01.01.1941. Maße: 162, 178, 19.5cm. 1967 getötet, Züchter: Hauptgestüt Graditz (GER)
Poet lief 2-3jährig; bei 9 Starts 3 Siege und 4 Plätze. Große Gesamtlinie; viel Hals; dünner Leib; trockenes Fundament; Gang gut. (Trakehner Hengstbuch 1967) Seinen Deckeinsatz verbrachte Poet von 1945 bis 1966 im Landesgstüt Celle. His offspring won 57.379 DM in sporthorse compitions. The stallion stood for 22 seasons for the State Stud Celle before his death in 1967. Still he was not universally liked. The Trakehner studbook manager, Lars Gehmann wrote of him in 1993: “Poet xx will still give the creeps to anyone who knows of him upon hearing his name. His offspring were of the so-called highly creative type which hardly any mortal rider could set to his hand. Ingenuity and insanity were often hard to distinguish in Poet xx offspring.” Poet was only 162 cm but gave a larger impression due to his long front and spectacular movement. His sire, Janitor xx also produced the Celle stallion, Monitor xx, and was the dam sire of Steinpilz xx.

Afbeelding

Marco Polo : Trakehner, 1962, vos, 162cm, died 1976
DE 309/09/04507/62; Pref 1496 NWP.
Marco Polo was one of the foundation sires of the modern Dutch Warmblood sporthorse. Bred by R. Rosenau, Germany. Exported to Holland in 1964. Of Trakehner origin, he was introduced to the Dutch breeding program in 1965. He became one of the greatest sires of the Netherlands, famous for his hereditary jumping talent and obliging character. He sired many international showjumpers and also a number of approved sons and producing daughters.

Afbeelding
met foto: http://www.thehorsemagazine.com/BREEDIN ... oPolo.html

Ico Polo : KWPN, 1967, d.bruin, 168cm
Afbeelding

Hele artikel over de hengsten: [F-AM] Marco Polo,van verguisde hengst tot begeerde pasja

JoyceLa

Re: op zoek naar info over volgende hengsten: Poet xx, Irco Polo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 08:18

Hartstikke bedankt voor de info! Ik heb het artikel idd gelezen van verguisde hengst tot begeerde pasja. Nooit geweten dat ze uit zon goede bloedlijn komt :)
Toch leuk om de geschiedenis van der voorouders te weten :D