keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

divi

keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:48

Als je mee wilt doen aan een keuring met je paard hoe gaat dit dan precies in zijn werk?
Over het keuren van KWPN paarden kun je vanalles vinden maar het zit dat bij NRPS gaat dit hetzelfde in zijn werk??

Scum

Re: keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:20

RT--> F-AM

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:48

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:09

Ook daar is niks te vinden...

Ik wil dit jaar mijn NRPS merrie graag aanbieden voor stamboekopname. Wanneer en hoe komt ze aan een Ster/ Keur etc precikaat? Ik vind de website van het NRPS echt onduidelijk.

Het enige wat ik nu kan bedenken is ze maar te mailen/ bellen voor uitleg.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:28

gewoon inschrijven in de rubriek voor 3 jarige merries voor stamboekopname (of in de rubriek 4 jarige en oudere merries voor stamboekopname). Is ze sterwaardig dan zal ze een eerste premie krijgen met uitnodiging voor de nationale keuring. Daar pas bepalen ze of de merrie het ster predikaat krijgt of niet.

Keur kunnen ze pas worden als ze al een ster predikaat hebben en een 1ste premie veulen aan de voet en een ibop test van 70 punten.

Preferent worden ze niet op de keuring maar kan ze enkel bereiken met 3 stermerries of 2 keurmerries of 1 stermerrie en een goedgekeurde hengst (die telt nl voor 2 stermerries of 1 keurmerrie) of een 1 keurmerrie en een goedgekeurde hengst.