Ons veulen is dit jaar geboren, alleen is de vader geen erkende dekhengst. Hij is wel een Fries.
Is hier een stamboek voor? Ik hoorde iets over een bij stamboek. Ik heb op google gezocht maar ben nog niks wijzer geworden. Weet er iemand misschien meer van?
De moeder heeft papier. En de vader ook. Ze moeten alleen nog beide naar de stamboek keuring. Dat gaat de vader dit jaar, de moeder denk ik volgend jaar.
cloris
Geplaatst: 13-01-10 10:16
Dan zou ik gewoon zeker even contact opnemen met het stamboek
We gaan binnenkort even bellen, hij heeft trouwens sowieso 1 wit hoef en een witte zool. En ik twijfel of hij geen 2 witter achterhoeven heeft. Dus of hij uberhaupt ergens toe opgenomen kan worden vraag ik mij ten zeerste af.
Als je DNA laat trekken van de ouder paarden en daarna DNA van je jonge fries laat trekken zal hij zeer waarschijnlijk gewoon een friesstamboek papier krijgen. Tenminste, zo werkt het bij het EASP..
is het niet een bepaalde hoeveelheid wit wat ze mogen hebben? Lijkt mij erg krom als frieze paarden met wit nooit een stamboek papier krijgen. Ze zullen misschien geen premie krijgen..?
friesiszwart