nakomelingen van Rondeels Carino

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

1lientje2

nakomelingen van Rondeels Carino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:26

hoi,

ik zoek mensen met een welshje,
die afstammelingen hebben van Rondeels.
ik hoop dat ik er reacties op krijg,

alvast bedankt.

groetjes Caroline

Nicole288

Re: nakomelingen van Rondeels Carino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:42

FB -> WPC

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:13

1lientje2 schreef:
hoi,

ik zoek mensen met een welshje,
die afstammelingen hebben van Rondeels.
ik hoop dat ik er reacties op krijg,

alvast bedankt.

groetjes Caroline

De laatste veulens van Rondeels Carino zijn geboren bij Els vd Woerd en Rico vd Schootbrugge. Rico had een palominohengst, die intussen in Engeland ter dekking staat.
Onze eerste welsh aankoop in 1995 was een bruine merrie van Rondeels Cerdin uit Rondeels Camilla, een lijnteeltprodukt dus. Uit deze merrie hebben wij een groot aantal veulens gefokt , die het echter voornamelijk in de sport goed doen. Super-superkarakters, echt waar. Op show gebied scoorden ze wat minder, wat misschien niet alles zegt over de kwaliteit van de dieren.
Verder hebben we nog een kleinzoon van Rondeels Gardenia, Zomerdijks Willie Wortel. Ook deze doet het heel goed in de sport. Wij zijn wel gecharmeerd van de Rondeelsponies.

Buster

Re: nakomelingen van Rondeels Carino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:43

Op deze site staat een zoon van Carino, met ook een foto van Carino zelf eronder:
http://www.kreutzhorst.de/RondeelMac.htm

Bij mijn eigen pony zit Rondeels Carefull in de stamboom, met dus ook Rondeels Pengwyn en Rondeels Careless.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:01

Zoek je alleen van Carino of alle Rondeels?
Ik heb een afstamming gehad van Rondeels Fawn (mv.Tyisha Caradog).
Ze kwam met drie jaar rechtstreeks uit de opfok en kende echt niets. Erg angstig en afwachtend.
Na een aantal maanden had ik haar al voor de wagen staan en reden er kinderen mee weg. Perfect en fijn karakter. Al duurde het wel een tijdje voordat ze je echt vertrouwde.
Er zat ook een extra draf op.
Hier was ze drie jaar en helaas erg schraal.
http://www.welshfotografie.com/PICT0159.jpg

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:32

Zo, je verzorgpony is dus Rondeels Prudence? Niet gek, die heeft een nogal mooie afstamming, zeker aan moederszijde. Mama is ingeteeld op Coed Coch Pwffiad, zeker een van de betere lijnen in de sektie A.

Er zijn heel erg veel familieleden van je pony, die van Rondeels Pengwyn afstammen. Rondeels Carino was daar een van. Van Rondeels Seren Light (de vader van Prudence) zijn er wat minder. Ik heb de moeder van Seren Light nog ooit in het echt gezien, was een mooie merrie. Zo te zien heeft Prudence ook een vol zusje, dat Prelude heet. en als ik me niet vergis was een 3/4 zusje van Prudence ooit eens Nederlands kampioene (Rondeels Pwysi).

Richelieu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:16

sophie444

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:13

ik heb een welsh A merrie, haar vader is Rondeels Carino!

xirisx123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:45

Mijn pony ( carnations janneke ) haar moeder heet rondeels carnation, en ze heeft heel veel coed coch paarden in haar stamboek, heeft rondeels carnation nog meer nakomelingen?