Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Janey1992 schreef:@ voorgaande: Serieus? Daar heb ik echt nog nooit gehoord :S
Maar ik ga met HJ mee, is dit geconstateerd door een DA of kijken jullie gewoon scheel?
Sigrid schreef:In de natuur komen natuurlijk ook foutjes voor. Wellicht dat dit ook een oorzaak is van haar andere "klachten". Klinkt in ieder geval als iets dat het onderzoeken waard is. Zijn haar andere uiterlijke geslachtskenmerken wel normaal? Heeft ze bijvoorbeeld een normale kling? Is ze weleens hengstig (geweest)?
Heb je weleens in haar mond gekeken en heeft ze bijvoorbeeld hengsten tanden (komt ik uitzonderlijke gevallen ook bij merrie's voor, ik had er vroeger zelf één).
nickyu schreef:je ziet het niet vaak maar er zijn hengsten omgebouwd tot merrie ..
Vind het ook moeilijk te geloven, eerlijk gezegd. Dat ze het bij mensen doen oke.. maar bij hengsten??? Kling nabouwen en de hele rutemeteut.. Zie het voordeel er niet van in ook. Waar zou dat dan moeten gebeuren? nickyu schreef:moest even zoeken maar wist dat er op bokt ook iemand
ruin heeft laten ombouwen
[PP] Ruin wordt merrie...
knollentuin schreef:nickyu schreef:moest even zoeken maar wist dat er op bokt ook iemand
ruin heeft laten ombouwen
[PP] Ruin wordt merrie...
ja maar dat is een medische omleiding van de urinebuis,dan worden er echt geen uiers en kling gecreeerd hoor.
deze operatie wordt gedaan als de orginele weg -de penis aangetast is door een of ander ,bv kanker.
hij wordt veel bij katten uitgevoerd
Zidore schreef:bizar. maar volgens mij wilde de TS antwoord op haar vraag. Mijn verzorgmerrie had vroeger echt miniminiuiers. Leek net of er niks zat. Eigenaar keek er niet naar en ze werd (net als andere merries) gedekt en drachtig. Toen kreeg ze wel uiers en melk (gelukkig maar) ze waren nog niet supergroot, maar het veulen kon er genoeg mee. Zou dat het ook bij jou kunnen zijn? Ik zou het wel even bij de DA laten checken hoor!
kaatje89 schreef:Heeft dat paard geen littekens er zitten ofzo?
Want ken wel een pony, die had in het prikkeldraad gezeten (ja weer zo'n voorbeeld waarom prikkeldraad niet een omheining voor je land moet zijn!). Maar die had dus alles stuk van onder, ook dr uiers.. De dierenarts heeft toen alles gehecht, maar de uiers naar binnen gehecht? Ze had dus geen tepels meer..
De pony is verkocht, de volgende mensen waren er of niet van op de hoogte of niet aan gedacht. Maar de pony is gedekt..
Toen het veulen er was, werd het duidelijk dat hij dus niet kon drinken, ze hebben het nog met de hand geprobeerd, maar tevergeefs....
Maar misschien is het gewoon een foutje van de natuur?
) Ik vond het echt heel apart, vandaar ook mijn vraag of anderen het wel eens gezien hadden. Ze had zelfs geen bolling waar de uiers zou moeten zitten. Alleen een spekglad velletje......