iemand ervaring met Tampa x Corleone?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mekkiemek

iemand ervaring met Tampa x Corleone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 23:24

Hallo Allemaal,

Dit is de eerst keer voor me dat ik een forum start. Ik hoop dus dat ik dit goed plaats.

Na mijn vorige paard ruim een jaar geleden te hebben moeten laten inslapen, heb ik nu weer een jong paard. Het is een 3 jarige merrie van Tampa en opa Corleone. Ze is dus echt als springpaard gefokt, maar ik wil uiteindelijk met haar dressuur rijden. Ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze bloedlijn. Ik zou graag wat meer willen weten over het karakter en het gedrag.

Ik hoor graag van jullie.

groetjes!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:29

Wij hebben een Corleone x Dutchboy-merrie gehad. Merrie met een heel dominant karakter naar andere paarden. Niet agressief maar meer een heel groot natuurlijk overwicht op andere paarden.
Niet makkelijk met rijden maar een gouden karakter, nooit bokken of stijgeren.
Het moeilijk met rijden zijn kwam m.i. door verkeerd aangereden zijn en had niet met haar karakter te maken.

Zo af en toe zie ik ook wel eens een Corleone in de dressuur langskomen.

Mekkiemek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 23:33

Ik heb mij merrie nog geen twee weken, dus ik moet haar nog leren kennen. Ze is wel heel sociaal naar andere paarden en heel rustig en braaf op stal. Wel is ze wat gespannen als je wat met haar wilt doen, maar ze heeft dan ook 3 jaar in een kudde gelopen en is nog niet zo lang op stal. Dat vertrouwen zal wel groeien, hoop ik. Ik ga er in ieder geval alle tijd voor nemen. leuk te horen dat je corleones ook in de dressuur tegen komt.

groetjes

Leo

Re: iemand ervaring met Tampa x Corleone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:08

PP --> FB