Merrie is snel zenuwachtig en heet maar wel braaf karakter.
Ik probeer zo snel mogelijk een standfoto toe te voegen.
Graag wat meer swung en rust. Iets strekkender voorbeengebruik.
Tips of ervaring?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amika123 schreef:Dank je Lilliputter!
Ik was zelf aan het denken aan duits bloed omdat het mooi aansluit op haar stamboom. Ben wel fan van Gribaldi maar weet niet of dit in deze zo 'n goede combi is. Moet zeggen dat ze op deze foto ook wel wat "in elkaar gedrukt" lijkt. Van Oscar weet ik zelf niet zo veel. Zal eens e.e.a opzoeken. Er zijn voor en tegenstanders van het mengen van duits en nederlands bloed.
Meer adviezen?
Amika123 schreef:Dus jij zou de basis in het KWPN leggen? Waarom Rousseau of Rhodium?
Het is de bedoeling dat het veulen voor mezelf wordt.
Amika123 schreef:Dank je Karinna,
hier kan ik idd wel wat mee. Een sterke achterhand heeft ze wel. Wil ook graag met haar naar de keuring maar weet niet of ik het dit jaar "haal". Haar moeder is zelf nog heel jong en ster. Oma is keur dus ik wil haar zeker laten zien. Niet geschoten is altijd mis! Dank je voor je adviezen.
Zie dat je zelf ook fokt met Oscar?
Ik houd jullie op de hoogte!
Amika123 schreef:Ja, bloederig is ze wel. Rousseau fokt volgens mij wel wat kleine voetjes? Die van mij mag wel een maat je meer. Dan zou ik dus eerder voor rhodium kiezen.
Wat vinden jullie van san remo of cabochon?
nog nooit van gehoord, maar ik vind correcte voeten belangrijker dan een maatje 0 of 1
en ik heb een aantal rhodiums gehad, super netjes op de voeten hoor! maar mijn merrie heeft ook maatje 0 en ken er nog 1 met maatje 0.. maar is dat erg dan?? als het maar correct en in verhouding is.. nee ik zou daar rousseau absoluut!! niet voor laten staan..