Wanneer een hunter??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Wanneer een hunter??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:14

Ik zou graag wat meer informatie willen over hunters.
Wanneer is je paard een hunter, zijn er wedstrijden voor hunters, en wat zijn de eisen?
Zij het nog speciale rassen?
Alle informatie is welkom!! ;)

marije1987

Re: Wanneer een hunter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:20

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:21

Hunter is toch een echt ras?
althans volgens mijn paarden encyclopedie :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:28

Hunter is ook een wedstrijdonderdeel bij de Quarter en Paint klasses (in Amerika)...

Misschien zou de TS wat specifieker kunnen zijn welke tak ze precies bedoelt?

Als je de Irish Hunter bedoelt, dan vind je hier meer informatie:

http://www.buy-an-irish-horse.com/irish-hunter.htm

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:42

Ik denk dat je de hunter classes bedoeld, wordt veel verreden in de VS. Ze rijden een springparcours. Het parcours wordt niet beoordeeld op snelheid, maar op stijl. Paard en ruiter worden door de jury beoordeeld op algemene indruk. Je paard moet goed in de manieren springen, simpel aan een lange teugel naar de sprong toegaloperen, zonder te versnellen. De voorbenen moeten gelijk gevouwen worden.
Na de sprong moet er door worden gegalopeerd in het zelfde ritme, en t paard moet simpel wissels springen.
De paarden hebben meestal een vlakke galop, zodat je makkelijk zitten kan. De ruiter zit t hele parcours in de verlichte zit.
Martingaal en peesbeschermers zijn niet toegestaan.
Een goede hunter is veel geld waard!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 10:25

dank je wel voor de informatie!! ;)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:37

Kijk eens op youtube bij bv. John French - Hunter
John French is één van de beste hunter ruiters van de USA.

De paarden moeten erg mooi zijn, makkelijk te rijden, één tempo door het hele parcour en vlakke gangen hebben.
De voorbenenen van de paarden ´hangen´ vaak wat al is dat op hoger niveau niet meer zichtbaar.

Verder zullen het eigenlijk altijd ruinen en merries zijn en het liefst niet te klein (1.65 +). (Anders heb je weer speciale klasses voor kleine hunters)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:44

Dit is naar mijn idee ook een goeie hunter. Jammer dat ze alleen galloperen.

De paarden moeten ook de oren naar voren hebben als ze springen, het liefst zijn het dus een beetje kijkerige paarden die toch braaf zijn. Zoals je leest, een goede hunter is een lot uit de loterij. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=Ebsi9mQR ... re=related

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:49

en hier nog een site met goeie pony hunters (denk je dat jullie pony/ zwartje misschien een hunter is?)

www.sunshineponys.de

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 21:31

nee muc, ik vroeg me gewoon af wat een hunter zou zijn.. hoorde er zoveel verschillende meningen over.. ;)

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:58

Weet je wat een probleem is bij huters. Iedereen wil wat anders zien.Vlakke draf en de spring techniek daar gelaten. Wij hebben ook wel eens hunters en 3 verschillende afnemers.Ze willen allemaal iets anders zien. Wat voor de een top hunter is,vind de andere maar matig. Wie er gelijk heeft weet ik niet,ze vertrekken in veel gevallen allemaal naar de USA

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:20

Ik ben van de zomer 7 weken in Amerika geweest om hunters te rijden. Een van de ontwikkelingen die ik daar heb gezien is toch wel dat ze tegenwoordig graag iets atletischere paarden zien. Niet meer de dikke 'lompe' beesten. Maar dat is natuurlijk ook weer per persoon verschillend... Het werd me wel een aantal keer verteld.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:26

Tuurlijk heeft iedereen een eigen smaak qua paarden, ook bij de hunters. Maar er zijn wel een aantal eigenschappen die ze een goeie hunter maakt. Ik denk dat voor ons NL-ers het wat lastig te beoordelen is als je nog niet in de USA die rubrieken hebt gezien. ( Ik ben zelf 6 maanden in Californie geweest en heb daar ook hunters gereden.) Ik vond het in ieder geval erg leuk om die rubrieken te zien en denk dat het heel goed is voor (jonge) ruiters om netjes te leren rijden. Daar (de rijstijl) kunnen wij in NL nog wat van leren. ;-) Ook kunnen de amateuren die parcoursen leuk mee springen. Bij ons staat het meestal vanaf het M zo technisch of dik dat alleen de profi´s en een enkele amateur nog netjes rond kan komen in een parcours.