Info over Shagran Al Nasser gevraagt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Info over Shagran Al Nasser gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 23:02

Kent iemand deze hengst? Heeft iemand een veulen van hem? Wat voor karakters? Enige gedachten welke sportrichting zijn kinderen in kunnen?

Een kennis van mij heeft een kans om een 7 maand oude hengstenveulen te kopen (uit Russisch AV merrie: sport) voor een weggeef prijs 8)7 en vroeg mijn mening. Helaas ken ik deze hengst niet, vandaar mijn vraag.

http://www.allbreedpedigree.com/shagran+al+nasser
Afbeelding
photo: ErwinEscher.com
http://www.youtube.com/watch?v=R9oNWW13pDI

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 01:24

Een nog jonge hengst die nog maar een jaargang op de grond heeft, dus over karakter en doorvererving is weinig te zeggen. Is showgefokt, zuiver egyptisch, werkelijk prachtig type en hoofd, en op de foto kan je nu al zien dat de problemen in de (vooral achter)benen zitten. Een hengst die internationaal goed meekomt in shows, maar dus niet sportgefokt is... en al helemaal niet in een bepaalde sportrichting.

Wellicht dus vooral naar de moederlijn kijken (die is altijd belangrijker dan de vaderlijn) en vooral : naar de bouw en bewegingen van het veulen zelf.

Dat een hengstveulen voor een spotprijs te koop wordt aangeboden is niet verwonderlijk : als het veulen geen belofte van (show) topniveau in zich heeft, kan je dit jaar wegens een slabakkende markt hengstveulens uit zeer goede lijnen kopen voor een spotprijs - in sommige bekende stallen reeds voor 750 €.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 03:03

Moeder is bewezen lijn, hetzij sport, show en renbaan. Veulen wordt groot, 157-159cm, heeft zeer goede conformatie (absoluut niets op achterbenen aan te merken : is verbetering op vader), erg typisch en expressief hoofd en halshouding, excellent!! beweging. Volgens een kenner is hij zeker hengst materiaal. Heel apart kleuring: goud vos met vier witte hoog sokken (larzen?) = sabino (komt van vader).
Prijs ligt wel hoger dan jij aangeeft, 1750 euro als vraagprijs, moeder heeft daar waarschijnlijk toch iets mee te maken, en dat vind ik nog goedkoop.

Sigrid72

Re: Info over Shagran Al Nasser gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:51

Tja, wat een paar jaar geleden spotgoedkoop was, is dat dit jaar niet meer - alles slabakt qua verkoop van paarden in België, niet enkel binnen de arabieren- maar dat is een andere discussie.

Kort : als men blij is met het veulen, en het heeft wat men zoekt, hoeft men voor zo'n bedrag niet lang te aarzelen.