Hoe lang voordat je uitslag hebt van PROK Keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hindo2

Hoe lang voordat je uitslag hebt van PROK Keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 22:05

Hallo,

dit jaar wil ik met mijn 3 jarige Lingh x Ferro x Faram merrie naar de stamboekopname. Voordat ik hier naar toe ga wil ik haar graag prok laten keuren. Ik heb op de website van het kwpn al een lijst gevonden met prok erkende keuringsartsen en heb begrepen dat de foto's die genomen worden opgestuurd moeten worden naar het KWPN om daar door een commissie beoordeeld te worden.
Hoe lang duurt het voordat die uitslag er is? Ik wil graag vóór de stamboekopname het eventuele PROK certifikaat op het papier geregisteerd hebben staan.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:35

Hoi Hindo, om een PROK onderzoek te laten uitvoeren door de KWPN PROK keuringscommissie moet je rekening houden met gemiddeld 5 weken voordat de uitslag bekend is met PROK certificaat. Ze krijgt pas het certificaat is ze goed is bevonden door de keuringscommissie. Soms duurt het wat korter en zelden duurt het wat langer. Vraag voor de zekerheid wel aan de keurende arts of ze het gelijk willen opsturen. Sommige praktijken wachten tot eind van de week (meerdere CD's samen opsturen) voordat ze de CD opsturen naar het KWPN ;)
Succes bij de keuring en hopelijk krijgt je merrie het PROK certificaat +:)+
Echt goede keuringsartsen "durven" te zeggen of de merrie PROK-waardig is en zitten er vaak niet naast. Maar garantie geven ze nooit aan jou. Dat is de Keuringscommissie die dit uiteindelijk bepaalt.
Dat worden 5 spannende weken voor jou. ;)

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 16:49

Hoi Downhill, bedankt voor de uitleg! +:)+
Merrie is nog niet voor de PROK keuring geweest, wilde alleen even weten hoelang t duurt voordat de uitslag er is zodat ik alles goed kan plannen. ;)
Merrie is als 2 jarige al wel op de foto's *-:) geweest voor de spronggewrichten en OCD dat was toen helemaal goed..
Ga nu ff uitzoeken naar welke arts ik toe ga.. laat wel ff weten heo t is afgelopen..

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:56

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:26

Die van mij is begin december geprokt en ik zit dus vol spanning te wachten bij de brievenbus..... maar ik heb nog niks gezien. Waarschijnlijk door de feestdagen die er tussen zaten ofzo.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:38

Zijn er vaste weken (bijv 1e week van de maand) dat dat team bij elkaar komt? Die van ons is eind december gePROKt (foto's zijn tussen kerst en oudjaar verstuurd) en ik ben eigenlijk wel benieuwd of we 1 of 2 weken of 5 weken moeten wachten voor we een antwoord hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:52

Ziolette schreef:
Zijn er vaste weken (bijv 1e week van de maand) dat dat team bij elkaar komt? Die van ons is eind december gePROKt (foto's zijn tussen kerst en oudjaar verstuurd) en ik ben eigenlijk wel benieuwd of we 1 of 2 weken of 5 weken moeten wachten voor we een antwoord hebben.

Hm ga maar uit van half/eind februari.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:14

Ziolette schreef:

Ja dit is zeker zo! Waarschijnlijk kan KWPN je wel vertellen welke weken/data dat zijn, dan kun je daar rekening mee houden met het plannen van de afspraak met de dierenarts.
Veel succes, hopelijk is je merrie goed!