Ikzelf heb 2 tinkers (moeder Koby en dochter Sissy) en een BWP Uranie
Mijn BWP is al 12jaar maar door haar kramperigheid vermoed ik dat ze geen 15 jaar meer tegoed bereden kan worden.
De tinkermama is nogal breed gebouwd en nogal soft qua karakter (ik heb liever meer pit in een paard, nu ze kanzich meer aanpassen aan mijn niveau en ietsje pittiger worden) haar dochter zit meer pit in en we komen erg goed overeen met elkaar (gaan wandelen alsof ze een hond is, ze loopt vrij los enk omt als ik haar roep) ze word in maart 3jaar maar is helemaalnog niet zo breed gebouwd als haar mama (een halfzus die 4jaar is is ook niet zo breed gebouwd als de mama maar heeft een andere papa dan mijn veulen)
Ik had graag binnen enkele jaren een opvolger voor Uranie gehad, daar ik zo'n goede band heb met Sissy mijn veulen had ik graag van nieke een veulen gehad maar dat is volgens mijn DA geen goed idee ivm die kramperigheid.
Nu als later nieuwe paardje zou ik graag iets met meer bloed hebben als een doorsnee tinker, ik dacht dus aan terug een warmbloed (bwp ofzo)
maar nu begon ik te denken ... zou ik ev mijn tinker veulen Sissy kunnenlaten dekken door een hengst van een ander ras met meer bloed (een warmbloed zoals bwp, kwpn, ... een Arabische volbloed, of iets meer westernpaard om vlekjes te blijven behouden zoals paint ofzo...?)
ik weet niet of dit veel word gedaan? zo een tinker kruisen met een iets fijner (in breedte gezien dan :p )ras?
Ik weet eigenlijk ook niet of dat mooi gaat zijn? (kruising van 2koudbloeden zoals tinker en haf vind ik wel mooi passen maar zo'n kruising wil ik niet)
Er zullen hier waarschijnlijk ook wel een boel mensen tegen een kruising zijn omdat dat niet puur tinker meer is en snap die denkwijze volledig! Dus hier liever geen commentaar op
)
Maar nu doet ze het ook super en loopt zelfs mee met de ponykampen 
Slim bedacht of niet?? 
Hij is Op en Top tinker waar je ook een lekker stukkie dressuur mee kunt laten zien, zie topic
maar het moet idd denk ik niet té ver uitelkaar lopen...
dus dan zou ik toch kiezen voor wat stevigere paarden. Combi's tinker x haflinger zien er bv vaker mooi uit
en omdat friezen ook regelmatig problemen hebben met galop is dat misschien ook nog een nadeel ?!