Drachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheyenne_x

Drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:19

Ik had even een vraagje over mijn vp. Ze is rond mei/juni meerdere keren gedekt door dezelfde hengst, maar we dachten dat het was mislukt omdat ze zich daarna nog een paar keer hengstig gedroeg. Voor mei plaste ze onwijs veel als ze hengstig was, maar daarna nog maar hele kleine plasjes. Naar nu zijn we inmiddels meer als een half jaar veder. Ze is niet meer hengstig geworden na die ene keer, maar ze is ook helemaal niet dikker geworden. Met rijden gedraagd ze zich eigenlijk wel een beetje het zelfde. Ze heeft alleen heel soms dat ze wat eerder moe is en op andere dagen kan ze aan een stuk door blijven rennen. Maar dat hebben alle paarden toch wel eens? Wat me wel als enige opvalt, is als ik in de galop aanpring dan bokt ze vaak. Vooral als ik met sporen rijd en ik prik dan in haar buik om aan te galoperen, zijn trouwens maar kleine knopsporen, dan doet ze het. Zonder sporen niet. Dat deed ze daarvoor eigenlijk nooit. Is er misschien iets waaraan ik toch kan zien dat ze wel of niet drachtig is, want ik ben wel erg benieuwd. Een scan laten maken wilde de eigenaaresse niet, want ze wilt het veulen meer als een verrassing en ze heeft zo'n idee dat het er toch niet zit dus kost alleen maar geld voor niets.
Een meisje uit m'n les zei trouwens dat je onder de buik moest voelen, want bij merrie's zou er een soort kuil in zitten en als ze een veulen hadden dan zou je de kuil niet voelen. Maar ik weet niet of dat klopt?
Wie o wie kan mij helpen, want ik begin toch wel beetje nieuwschierig te worden of ze het nou wel of niet is :D

Maaike_Ma

Re: Drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:22

Heeft ze al iets van een uier of heb je daar nog niet naar gekeken?

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:28

nee daar heb ik nog niet naar gekeken, doe ik morgen gelijk als ik les heb

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:17

en?

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:20

door dierarts laten scannen

ook weet je ook meteen hoe lang de merry drachtig is en

wanneer je het veulen kan verwachten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:34

Als ze niet gescand mag worden kun je mss een urinetest kopen, die zijn er tegenwoordig ook voor paarden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:44

Nicole, volgens TS wil de eigenaresse er geen geld aan uitgeven. Waarschijnlijk dus ook niet aan urinetest.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:44

sporten schreef:
door dierarts laten scannen

ook weet je ook meteen hoe lang de merry drachtig is en

wanneer je het veulen kan verwachten

Daar is het dan nu al te laat voor.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 11:36

sorry ik kon het topic niet meer vinden :+

maar hoeveel zou zo'n urinetest dan ongeveer kosten?
want ik had het er afgelopen week nog met haar over of ze nou wel of niet drachtig zou zijn en zij was toch ook best wel nieuwschierig, dus misschien dat ze er nu wel anders over denkt. ze zei trouwens wel dat ze vond dat ze bij haar flanken dikker was geworden, maar van de uiers is nog niet zo veel te zien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:20

http://www.dreamhorse.nl, 22 euro incl. verzendkosten als ik het wel heb. Ik heb hem 2 jaar geleden gebruikt. Makkelijke gebruiksaanwijzing en het werkte.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:01

zou wel handig zijn als je duidelijkheid hebt of ze nou wel of niet drachtig is.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 12:01

ja ik ga het eens met de eigenaaresse over hebben! want 22euro vind ik niet eens zo heel veel, daar zou ik het wel voor over hebben :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:44

rectificatie: Dreamhorse verkoopt ze niet meer. De verkoop van de urinetest is nu in handen van http://www.wee-foal.com/nederlands/Home.html .
Is overigens inmiddels iets verfijnd (een 38 - 110 dagentest en een 110 - 300 dagen test) maar ook wel iets duurder geworden. (zie site).

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:37

Weet je al meer inmiddels? En hoe zit het met de kuil in de buik, waar moet die dan zitten?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:39

Mijn merrie heeft aan de onderkant vande buik ook een holle plek