wie staat er met zn arabier op de manege?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

wie staat er met zn arabier op de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 15:08

hoi wie staat er met zn arabier op een manege? en hoe vindt je dat?
maken jullie wel eens mee dat dressuurmensen met een kwpner zich beter beter voelen en hun paard beter vinden lopen? hoe ga je ermee om?
of maak je leuke dingen mee?

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:53

niemand???? ;(

Suus___

Re: wie staat er met zn arabier op de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:40

Je kunt niet verwachten dat er binnen een paar uur al reactie's zijn op dit soort topic's.

Ik heb mijn AV vroeger wel op de manege gehad en vond dit absoluut geen succes. Veelste druk in de lessen waardoor mijn paard ook helemaal gestrest werd.
Er zijn altijd mensen die zich beter voelen dan anderen, maar denk niet dat dit puur was omdat ik een arabier had..

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:41

NRPS 3/4 arabje en ik rij western dus ja dan ben je zowiezo anders *D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:13

Haha die dressuur miepen het gehele dorp bestaat eruit, sta niet eens op een manega maar gosh uren buitenrijden vinden hun geen sport. En ze denken dat een western knol geen dressuur kan, dan wil ik toch de verklaring krijgen waarom ik 3 ben geworden met mijn WESTERN AV op de plaatselijke kampioenschappen :roll:

Laat mensen maar kletsen, voor dressuurmiepen bestaan alleen maar warmbloedpaardjes, ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de AVtjes, kijk maar naar Sivmayall :) als je verteld dat er in ieder warmbloed paard wel een volbloed zit dan geloven ze je niet (hoezo dom :P )

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:40

Nja,ik sta op hele kleine manege met een supersfeer, misschien scheelt dat ook. ;)
Maar goed, ik rijd dus ook western en idd, dan ben je al anders en niemand op mijn stal heeft daar (helaas) verstand van, dus ik krijg ook geen commentaar. Iedereen vindt het eigenlijk wel heel leuk! :D
Maar ik snap t wel; op een westernmanege/stal zou je waarschijnlijk het commentaar krijgen dat je paard geen Quarter is, dus het m ook nooit gaat worden in de western. Op een dressuur- of springstal krijg je weer te horen dat je paard geen warmbloed is, dus t m niet gaat worden in de dressuur cq. springsport (ik ben op een manege waar ik voor mn werk kom dus ook echt letterlijk uitgelachen toen ik vertelde dat ik een AV ging kopen :D ).
Maar... ik denk dat het ook wel een beetje aan de sfeer/mentaliteit van de manege of stal zelf ligt. Op zulke plekken, western of engels, zou ik namelijk ook nooit willen staan. :n

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:19

Ik sta op een manege met mijn AV en vind dat best oké. Wat Suzan_kalim zegt over de te drukke lessen waardoor je paard gefrustreerd geraakt, klopt wel! Ik heb het enkele keren geprobeerd maar hij ging er telkens vandoor dus dat doen we niet meer, nu rijden we lekker los :D.

Bij ons staan er niet echt 'ECHTE' dressuurruiters, dus dat scheelt vast wel, maar over het algemeen krijg ik niet met al te negatieve reacties te maken. Meestal zijn de mensen net in mijn paard geinteresseerd omdat hij er 'anders' uitziet :D .. Heb wel eens een keertje iemand horen praten over dat AV's niets serieus bereiken in de sport, maar zulke opmerkingen doen me eerlijk gezegd niets - het is maar hoe je ermee omgaat denk ik.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:41

RhealLover schreef:
Haha die dressuur miepen het gehele dorp bestaat eruit, sta niet eens op een manega maar gosh uren buitenrijden vinden hun geen sport. En ze denken dat een western knol geen dressuur kan, dan wil ik toch de verklaring krijgen waarom ik 3 ben geworden met mijn WESTERN AV op de plaatselijke kampioenschappen :roll:

Laat mensen maar kletsen, voor dressuurmiepen bestaan alleen maar warmbloedpaardjes, ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de AVtjes, kijk maar naar Sivmayall :) als je verteld dat er in ieder warmbloed paard wel een volbloed zit dan geloven ze je niet (hoezo dom :P )

Hahah , mmar.... Ik ben dan oook een dresuur miep ? [Khou ervan :P] :(:)
Maar idd ; Avtjes zijn net zo goed ! Veel beter dan standaard paarden (Oeps,. Sorry voor degene die dat wel mooi vinden :o )

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:40

Met dressuurmiepen bedoel ik echt de mensen die vinden dat ze de beste zijn en zichzelf nogal hoog inschatten en denken dat er geen ander paard bestaat als de WPNers ;)

Vindt dresuuur, tja hoe moet ik het zeggen, 'verpest' door zulke mensen en ook de manier van rijden.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 17:59

RhealLover schreef:
Met dressuurmiepen bedoel ik echt de mensen die vinden dat ze de beste zijn en zichzelf nogal hoog inschatten en denken dat er geen ander paard bestaat als de WPNers ;)

Vindt dresuuur, tja hoe moet ik het zeggen, 'verpest' door zulke mensen en ook de manier van rijden.

ik ken er wel een paar op de manege :))
en ze vinden mn leasepaard (av) niet goed lopen enz.
ze houden niet zo van av-tjes.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:45

Ach ja zo wordt er tegen mijn av ook gezegd dat ie niet kan draven, maar westernknollen draven niet die doen de jog ;) dat is zon groot verschil met een normale draf, zit veel lekkerder:P

Tijdens de proef is het moeilijk om hem echt normale draf te laten lopen, maar als ie eenmaal gaat hey :D ben ubertrots op m dat ie als westernknol dat toch maar eventjes doet.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:13

hoi hoi

Wij staan met onze 5 paardjes waarvan er 2 arabieren zijn op een super gezellige pensionstal in den haag. Ik zou er niet aan moeten denken om met onze hengsten op een manege te gaan staan. Ook inderdaad voor de dressuur miepen die denken dat hun kwpn paardjes beter lopen dan een arabier maar ook omdat wij twee hengsten hebben . Daar hebben ze ook altijd over te klagen. Wordt de andalusier bij jou op stal nou geruind of blijft hij hengst??

groetjes

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:58

robesh schreef:
hoi hoi

Wij staan met onze 5 paardjes waarvan er 2 arabieren zijn op een super gezellige pensionstal in den haag. Ik zou er niet aan moeten denken om met onze hengsten op een manege te gaan staan. Ook inderdaad voor de dressuur miepen die denken dat hun kwpn paardjes beter lopen dan een arabier maar ook omdat wij twee hengsten hebben . Daar hebben ze ook altijd over te klagen. Wordt de andalusier bij jou op stal nou geruind of blijft hij hengst??
groetjes

heej robesh ken ik! ik zag jullie weleens in scheveningen. mooi paard hoor. :~
stond je bij phylies en zandertje in de alkmaarse straat? of waar sta je nu?
entendido is vorige week geruind. maar als je met een merrie er langsloopt nog steeds hinniken en erop willen haha, zal nog wel ff duren.
we hebben nog een lusitanohengst op stal, mooi beest. die mag lekker hengst blijven en niemand die er over klaagt omdat t qua doen en laten net een ruin is.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:06

hoi hoi

Ja klopt hellemaal ik heb in de alkmaarsestraat gestaan met robesh.Mijn man reed af en toe op zander ook een lieve hengst. Hij is nu eve uit logeren en staat in training voor een aantal maanden bij een kennis. De rest van de paardjes een arabier een draver en een haflinger en niet te vergeten onze shet staan in den haag vlak bij de weimarstraat . Daar gaat robesh ook naar toe als hij weer terugkomt. Een super stal met een buitenbak en paddock en ongeveer 20min van strand en bos af.

Wist niet dat wittebrug haar paarden ook verleast. *D . Wel leuk heb je toch een beetje een eigen paard.
Oke van wie is die lusitano dan?? zonde dat de andalusier geruind wordt . Dat bedoel ik met een manege altijd gezeik om een hengst je weet dat ze zich laten horen. Daarom voor ons geen manege meer . groetjes

kralalalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:31

Ik sta ook op een manege met mijn lieve arabiertje,
Ik heb dat ook wel eens mee gemaakt met een wedstrijd op de manege toen sprong ie met inrijden geweldig tot ik de bel hoode en toen ging ik de ring in alles heel keurig groeten draf galop tot hij de hindernissen zach en toen vloog die alle kanten om en uitijdelijk viel ik.
maar nu gaat het al stukken beter

dit zijn al de keren dat ik van arabiertjes ben afgevallen :(

memmie1960

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:05

wij hebben altijd op manege gestaan met onze av
eerst waren ze verbaasd omdat een av volgens hun niet geschikt was voor manege
te druk gevaarlijk niet te handelen al die dingen
maar na een week was iedereen gek op haar
want ze was heel sosiaal tegen een ieder die dat ook tegen haar was
onze av was super lief zelfs voor gehandicapte kids
die konden er zo op rijden
dus al wat gezegt word dat arabs niet geschikt zijn is echt banketstaaf

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:47

Ik STOND op een manège met mijn AV, telt dat ook? Nu staat ze thuis wegens thuis plaats om ze te laten wonen én wegens artrose - thuis kan ze heel de winter door buiten, 24/7, op de manège was ze verplicht in de winter binnen te blijven.
Op zich heb ik geen slechte ervaringen met mijn AV op een manège te zetten, in die zin: ik heb mijn Hannoveraner er ook een tijd staan gehad en daar maakte ik exact hetzelfde mee mee. Ik ben gewoon geen type om een paard op een manège te zetten...