Nakomelingen van Voltaire

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karenx

Nakomelingen van Voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 19:05

Ik heb zelf een nakomeling van Voltaire x Gottschalk
en omdat ik net zag dat het oude topic ([FB] Wie heeft er een nakomelingen van Voltaire?) is gesloten omdat het een erg oud topic was open ik een nieuw topic. Als er al een topic is sorry :o heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks vinden...

Dus brand los over je Voltaire zoon/dochter/kleinkind of wat dan ook. Uiterlijk/karakter en trekjes. Foto's zouden ook erg leuk zijn :)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:55

ik heb een goodtimes X voltaire
4,5 jarige merrie ongeveer 1.72 is ze nu.
Ze heeft het karakter van haar vader + merrie eigenschappen. Ze laat het me duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is, of ze vind dat ik te streng ben. Ze kan gruwelijk lelijk bokken en heel hoog steigeren (dat heb ik er bijna uit). Ze houd niet van andere paarden die in de tegengestelde richting lopen, dan gaat ze volledig in de stop. daarin tegen is ze weer super "cool" in de kop en blijft niet zeuren om enge bak kabouters. Als ik weg wil kan ik haar zo in de trailer laden. Op ander terrein is ze heel relaxt. Verder heeft ze een hele fijne galop en kan makkelijk springen. Ze is erg slim en heel leergierig. En op stal is ze een enorme knuffel en duikt het liefste in je jas.
Ze is echt mijn vriendinnetje aan het worden, al maakt ze het me niet altijd makkelijk.

Ze is correct gebouwd, mooi compact hoog op d'r pootjes. mooi klein koppie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is zo'n momentje van d'r
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Karenx

Re: Nakomelingen van Voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 19:59

Die laatste sprong herken ik :))
Ze loopt erg mooi vind ik. De grootte herken ik die van mij is 1.73, het 'koele' niet snel bange ook, ook geeft die van mij direct aan als hij er geen zin in heeft door achteruit te gaan. Wel is het inderdaad een grote lieverd. Limit is wat forser gebouwd en meer het KWPN Gelders type

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:37

Tess is ook fors, lekkere flinke billen, goede hals erop. Maar nog niet te grof vind ik. Maar het is geen poppetje.

jorieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:23

Ik heb een Hornet rose X Voltaire.
Hij wordt dit jaar 6.
Hij is echt super super braaf en heel aanhankelijk.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:07

ik heb een solitair X samber merrie
van bijna 6 erg goede bewegingen heeft ze
Afbeelding
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:12

mijn instructrice heeft een zoon van solitair, dat is een zoon van voltaire

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:09

Vandaag weer gestart met mijn 5jarige.
3 winstpunten in het L1. We mogen over naar de L2.
Inmiddels ook begonnen met springen. Onze eerste springwedstrijd ging niet goed, ze vond alles eng en ze wilde de ring al niet in. 2x uitgebeld maar wel een aatal hindernissen gesprongen.
Ik moet gewoon heel veel op wedstrijd gaan zodat ze eraan went. Ik merk dat ze daar wel veel beter van wordt.
Jullie nog successen geboekt met de voltaire?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:14

Ik heb een Tango x Oliver, Oliver is van Voltaire. Merrie van 5 jaar, die veel op Tango lijkt, minder van de andere kant! We gaan over twee of drie weken voor het eerst L2 starten, ben benieuwd hoe dat zal gaan!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:18

Ik heb een Sydney x Voltaire, foto's staan wel in mijn profiel.
Kwa karakter is ze snel stresserig en gespannen, vooral met springen of crossen is ze snel heet. Is waarschijnlijk ook meer iets van Sydney (van Goodtimes). Maar verder is ze in de omgang erg braaf en lief hoor :D

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:20

Wat leuk ik heb een goodtimes x voltaire.
Met springen wordt ze ook heet en druk.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 17:31

foto's van de mijne:
dressuur":
Afbeelding

springen (lekker vaag)
hij kan veel meer maar ik ben niet zo'n springtalent :')
Afbeelding

buitenrit
Afbeelding

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:46

Wij hebben een merrie van Voltaire gehad uit de K jaargang. De merrie is internationaal uitgebracht (niet bij ons, maar toen ze verkocht is)

Van deze merrie hebben we nog een paar fijne achterkleinkinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:58

Wij hebben een Voltaire x laudanum, staat te koop :) Is een fokmerrie, maar word soms ook recreatief gereden. Paard vind springen érg leuk en word heel heftig in het pacour, trekt ook naar alle hindernissen. Paard heeft een hart van goud en is zo lief!

Uit die merrie hebben we ook verschillende nakomelingen van lopen. zijn stuk voor stuk hele chique beestjes.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:43

Ik heb een 12 jarige merrie van Voltaire. Staat helaas geblesseerd, maar liep Z sgw. Als alles mee zit is ze nu drachtig van Roven.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:21

Ik had een Velusinus R (v. Voltaire)x Amethist. Super fijn dier, helaas te klein gebleven, 1.56, ik heb haar dus bij de E-pony's uitgebracht tot het Z springen, zat eigenlijk altijd bij de prijzen, een echte winnaar die nooit het hout aanraakte of bleef staan!

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:47

Ik heb zelf geen voltaire, maar op de handelsstal weer ik heb gereden hadden we vaak voltaires op stal, hele fijne paarden in de omgang, springen ook leuk en mooie gangen!!

Enne die "momentjes" hadden ze allemaal ;)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:50

Ik rij een Sandro Hit x Juventus en haar moeder is een Juventus x Voltaire.
Bijna alle paarden op deze stal stammen ergens af van Voltaire (ik denk in totaal een stuk of 25 afstammelingen van Voltaire dus) en het zijn stuk voor stuk fijne paarden.

maximee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:29

Voltaire is de opa van mijn 3 jarige paardje (Cartani x Vinett)
Erg rustig karakter, heel koel in zijn hoofd, schrikt niet snel echt een heel fijn paard om mee te werken! <3

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:39

Mijn verzorgpaard is een kleinkind van Voltaire ;)
Ze is van de hengst Farmer <3
Afbeelding

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:13

Toch maar weinig directe nakomelingen hier. Mijn merrie is qua uitstraling en karrakter een echte Voltaire zeggen ze.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 20:44

gr_roos schreef:
Toch maar weinig directe nakomelingen hier. Mijn merrie is qua uitstraling en karrakter een echte Voltaire zeggen ze.

Oke, en hoe is die uistraling en karakter dan? :)
heb je misschien foto's?
en is het een echte Voltaire of niet?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:47

Foto's heb ik thuis op de computer staan.

Karkakter is vriendelijk, maar als ze geen zin heeft is nee, nee en dat hupsen is er ook iets van. Ze heeft ook niet de makkelijkste mond en dat schijnt ook van Voltaire weg te komen. Tenminste dat is wat de kenners mij vertelden :D Ik weet het niet, ik ben gewoon heel blij met mijn paard en ik hoop dat ik een veulen krijg wat een kopie van haar wordt (alleen met een fijnere mond).....

Springen doet ze altijd, ook als ze het spannend vindt gaat ze eigenlijk altijd af. Nu we weer aan het opbouwen zijn mag ze alleen gedressuurd en daar is ze het niet altijd mee eens. Rij ook max. 2 dagen dressuur achter elkaar met haar.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:04

Dat hupsen dat heeft die van mij ook, pfff. Zeker nu ze weer een puber-periode heeft (ze is net 5, gaat het nog over)
Mw probeerd op alle mogelijke manieren onder het werk uit te komen. Waaronder het hupsen. (ben er nu achter dat het alleen werkt als je contact houd en naar voren rijdt) andere truukjes: in 1 x omdraaien. Echt gruwelijk snel. Op de achterbenen staan kan ze heeel erg goed. Enorm hoog bokken!!

Hele lichaam is nagekeken, ze zit goed in d'r velletje.
Er zijn ook dagen dan loopt ze de sterren van de hemel, maar als ze niet wilt... veel succes met r!

Nou schijnt dat ook weer karakter trekken van goodtimes te zijn.
Maar blijkbaar ook voltaire,

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 17:41

Mijn Voltaire is juist erg rustig, als hij geen zin heeft/pijn heeft /te moeilijk vindt ofzo gaat hij stilstaan en doet dan gewoon niks meer. Hooguit achteruit lopen (niet op jouw teken), en aks je dan boos wordt gaat hij alleen maar minder doen/ meer achteruit lopen. Een super paard erg braaf maar met een telefoonboek dikke handleiding!

hij weet dat hij groter en sterker is en vergeet je dan af en toe, en is soms wat lomp. Bokken steigeren zou hij echt niet snel doen, dat omdraaien wel. Ook staat de noodrem er soms ineens op, of springt hij opzij