[H] Hengst voor grote kwpn merrie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

[H] Hengst voor grote kwpn merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:27

In de toekomst zitten we toch wel te denken aan een veulentje.. Hoor alleen verschillende meningen, de een zegt dat ik er juist dressuurbloed in moet gooien (denk aan Gameboy) en de ander zegt juist springbloed (denk aan atlantic).

Lynn (stamboeknaam U2) is een 8 jarige merrie van 1,77 groot. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=278083
Ze is momenteel B dressuur en doet het erg goed, we mogen bijna L starten.
Springen is iets wat ze goed kan alleen waar ik nog niet erg mee bezig ben, vanaf volgend jaar gaan we lessen en er echt in door omdat ze goeie springtechnieken heeft.

Ze heeft een vreselijk goed karakter, een merrie waar je álles mee kunt.. Ze wil graag leren en pakt het goed op.

Doordat ze 1,77 groot is is ze dus heel lang, dit is toch best een minpunt omdat haar lange nek toch soms wel in de weg zit.
Buiten dat zit ze toch goed in elkaar voor zo'n grote merrie, ze is groot maar toont kleiner.
Ze heeft een ruime stap, deze zijn goed voor een 8 in de proef. Haar draf is best soepel maar zou iets spectaculairder mogen onder het zadel. Galop werken we hard aan maar we gaan de goede kant op!

Merrie gaat volgend jaar mee naar de keuring.

-ik heb niet echt goede standfoto's, daarom 3-
Afbeelding

http://i49.tinypic.com/11bqiyh.jpg
http://i49.tinypic.com/24v2ucw.jpg

Afbeelding
*Middendraf*

http://i49.tinypic.com/5496hv.jpg
*galop*

http://i48.tinypic.com/14ug7f4.jpg
*hoofdfoto*
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-01-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link gezet

Sammie

Re: [H] Hengst voor grote kwpn merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:16

Is de rest van de moederlijn niet bekend?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 01:28

Haha ben je niet feest aan het vieren buiten?

Maar nee, die zijn niet bekend. Ik heb me er verder nog niet in verdiept maar als ik wil hoop ik dat ik ze kan vinden. Misschien via de knhs? of via de kwpn..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:35

Feest := Tja je bent een diehard bokker of niet :D :D

Maar heb je geen (kopie) van de papieren dan? Of staat daar dan 'onbekend' ?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:40

wat lijkt deze merrie zo verschrikkelijk anders,...en dat op vrijwel elke foto. zelf kan ik zo geen goede bedenken..behalve dat je ook eens moet kijken naar de nieuwe goedgekeurde hengsten.(dus om eens wat 'nieuw' bloed in de dressuurlijnen te brengen..dan ferro, painted black, etc etc) .. verders vind ik die lange hals zeker niet storend....!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:06

Ik zou met dit bloed er echt wel een springhengst op zetten. Quik Star bloed staat bekend om z'n beperkte bewegingen en harde mond, maar wel fantastische springers.
Ik denk dat je, als je een beter dressuurpaard wilt bekomen, je beter een veulen koopt. Wil je een goed springpaard bekomen zou ik niet twijfelen en ze wel laten dekken.

Ik zou dan opteren voor een handige hengst, aangezien de merrie zelf nogal groot is en onhandig (zoals je aanhaalt met de hals etc, al weet ik niet dat dit op de sprong ook zo is?).

Een naam kan ik er niet echt op plakken, al zou bv een Diabeau vd Heffinck hier wel op passen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 14:39

Bedankt voor jullie reacties..

Knert : Wat bedoel je met anders? Dat ze op iedere foto een ander koppie heeft? Het is echt dezelfde hoor! Haha..

s0173957 : Onhandig? Onhandig valt wel mee.. ze is gewoon wat moeilijker te rijden aangezien ze heel lang is.. Maar voor een lang paard mag ik nog van geluk spreken dat het zo goed gaat!
Met springen is ze heel fijn, ze word op de sprong wel iets langer natuurlijk omdat ik mee geef. Ik zal even een filmpje zoeken van haar met springen, het is alleen wel een filmpje van vorige maand.. Ze heeft een blessure gehad waardoor we 7 maanden niet mochten springen, dit is dus weer een beetje het begin..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 14:41

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:43

zou je niet beter een allrounder opzetten of een dressuurhengst met springbloed zoals ferro. zo doe je geen afbreuk aan bloedlijn en je kan in dressuur verder gaan. Painted black zou ook een optie zijn. er zit ferro bloed in. of anders Rousseau (ik denk dat die alleen diepvries beschikbaar is, hengst is naar amerika verkocht).
of anders blue hors zack (das springpaard die alleen dressuur doet:
http://www.bluehors.dk/hingste/eng/Zack-eng.htm )

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:32

Rousseau x Jazz noem jij springpaard? Ik nu niet direct :)
trouwens wel heel toffe hengst, Zack. Super achterbeen!

met onhandig bedoel ik dat grote paarden ietwat lomp kunnen overkomen en dit zou ik oplossen met een fijn type hengst die heel handig is in z'n beweiging, sprong,...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 21:22

Ja ik snap wat je bedoeld maar lynn is juist niet lomp! Mijn vorige paard van 1,78 was best een lomp, groot, breed paard maar lynn is totaal niet zo.. Heel gek is dat..

Ik vind de hengsten die in de linken zijn genoemd erg mooi.. Sterk achterbeen eronder ook..

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:54

Wellicht is Decurio WH een optie in de toekomst ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:39

Hahahahahaha dan zal het veulen een lekker relaxt karakter krijgen :P

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:18

JoycexLynn12 schreef:
Maar nee, die zijn niet bekend. Ik heb me er verder nog niet in verdiept maar als ik wil hoop ik dat ik ze kan vinden. Misschien via de knhs? of via de kwpn..

Als er op het papier niet meer namen staan dan deze 2 merries is de afstamming waarschijnlijk onbekend en heeft zoeken weinig zin.
Op het papier staan altijd 3 generaties. Dus na Roulette nog 1 merrie.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:36

Omdat jouw paard mooi springbloed heeft, zou ik het echt in die richting zoeken. Er zijn ook springhengsten die een goed model en beweging vererven. Een hengst met Holsteiner bloed of Nimmerdor- bloed zou wel goed passen.

Holsteinfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:02

Mooie merrie!
Zou zeker voor een springgerichte hengst kiezen.
Indoctro lijkt me wel wat of een zoon van hem.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 20:09

Dankjewel!

Nimmerdor, zeker een prachtige hengst.. Indoctro ook goede dingen over gehoord inderdaad en zou nog wel eens goed kunnen aansluiten bij mijn merrie.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:48

Nakomelingen van Indoctro bewegen zeer aardig. Daar kan je dus beide kanten mee op.

Ik weet niet of je van lijnenteelt houdt, en in welke mate, maar ik heb van de Quik Star zoon, Vleut, wel hele beste veulens gezien....

Holsteinfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:21

Meerdere keren quickstar daar zou ik mee oppassen.
Quickstar staat nu niet bepaald bekend om zijn uitmuntend exterieur integendeel.
Maar Vleut is een goed springpaard en komt uit een goede moederlijn.