Nakomelingen Wellington (v. Nimmerdor)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LostInHeaven

Nakomelingen Wellington (v. Nimmerdor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:13

hoi hoi
zijn er hier nog mensen met nakomelingen van wellington ? :)

en hoe een karakter hebben ze ?
mijne is nogal onvoorspelbaar, moeilijk en moedwillig karaktertje ..
zeer schrikerig van alles ook ..
hoe is dat bij jullie en hoe gaan jullie ermee om ?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:42

Ik heb ook een Wellington-merrie :) Ze is een heel vriendelijk paard, wel een eigen willetje maar zeker een leuk paard. Ik heb haar al bijna 11 jaar, dus kan er mee lezen en schrijven, hoewel ze soms wel schrikkerig is, vooral buiten. Ze is 16 jaar.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:38

Mijn merrie is ook van Wellington (x Aktion)

vriendelijk karakter, geen knuffelpaard, maar wel erg braaf.
Niet schrikachtig.. schrikt natuurlijk wel eens, maar niet heel extreem..
Doet dan ook alleen een pas op de plaats en loopt weer braaf verder.
Wil graag werken, maar heeft ook af en toe onzettend maffe streken!

Marijke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:55

Mijn ruin is ook een nakomeling van wellington ( x nimmerdor).. Hij is 1.74 m en een gigantische charmeur (ondanks dat het een ruin is, wil hij nog graag laten weten dat hij aanwezig is, hij maakt vaak van die hinnik geluidjes als hij langs een merrie loopt) gruwelijk sterk, eigenwijs, en het is een schat van paard! Hij steigert nooit, allleen af en toe een klein bokje als er een ander paard te dicht achter hem loopt maar dan waarschuwt hij altijd eerst.. hij is super braaf met een buitenrit,maar dus wel sterk. Hier kan ik inmiddels wel mee omgaan..Hij is hiervoor van een man geweest misschien dat het daar aan ligt. Verder met rijden is die van mij ook niet het makkelijkste paard, je moet op hem wel echt aan werk. Dit vind ik beter dan op een automaat rijden. Heb jij je been er niet goed aan of geef je niet de juiste hulp? Dan vertikt mijn paard om wat/juiste oefening te doen. Ik ben ontzettend gek met hem en zou hem voor geen goud willen verkopen.!!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:07

Mijn zus heeft een nakomeling van Wellington. (x dreamstreet)
Inderdaad zeer paniekerig, toen hij jong was is door veel mensen zelfs gezegd dat hij wel niet te beleren zou zijn.
Hij (een ruin) is overigens ook 1.84, dus dat helpt zeker niet mee in het meer handelbaar maken van zo'n paard.

Het gaat nu trouwens prima, maar buitenrijden is bijvoorbeeld iets wat niet mogelijk is. Alles wat nieuw is, is eng en dat is op een buitenrit nogal eens iets. En als hij eenmaal in paniek is, is er geen houden aan.
Verder is hij op stal en naar mensen toe super lief en braaf. Zal nooit iemand met opzet kwaad doen.
(Dan is het eigenlijk gewoon een goeie sul.)
Thuis in de bak gaat het altijd wel goed, op vreemde locaties is hij wel kijkerig, maar ook dat gaat over het algemeen wel goed tegenwoordig.

Met rijden is hij ook zeer sensibel, wat ik zelf wel prettig vind, maar je moet er mee om kunnen gaan. Een keer te hard trekken aan de teugels wordt hij al snel bang van en vat hij op als 'straf' oid. Ook iemand die bang is moet niet op zijn rug gaan zitten, want hij merkt dat, en dan wordt ie al snel weer loperig en schrikt van ieder blaadje.

Met andere woorden, geen gemakkelijk paard, maar wel ontzettend lief zolang hij niet in paniek is. :P

jorieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:15

Ik heb een wellington ruin gehad.
Was echt een hele knappe ruin.
Was heel braaf en kon fijn werken.
Ik heb hem verkocht naar Amerika.
Ik vond het echt een topper!!!!

Anoniem

Re: Nakomelingen Wellington (v. Nimmerdor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:40

Ik rijd ook een Wellington, een merrie van nu 15 jaar oud. Heel erg lief en echt een knuffelpaard (wel redelijk eenkennig), wel wat nerveus af en toe en niet zo groot als die van jullie, maar 1.66. Heb er wel ZZL mee gereden, dus kan zeker wel goed bewegen!

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:27

ik heb ook een wellington merrie van nu 12 jaar,
ik heb haar sinds maart, heb er nog niet veel op
gereden misschien 4 keer, maar heb mijn been
gebroken gehad (is nu nog herstellende). ze heeft
ongeveer 3 jaar stil gestaan en dat was in het rijden
wel te merken, ze had er totaal geen zin in. toen ik
mijn been gebroken had, heeft mijn vriendin haar opgehaald
en haar weer gereden totdat ze braaf was. heb er tot nu toe
3x op gereden sinds mijn been uit het gips is. ze staat nu
weer sinds een weekje thuis bij mij. ze vind alles spannend
en met rijden kun je dat ook merken, mijn buurmeisje rijd haar
nu omdat ik nog niet sterk genoeg ben in mijn ene been.
kijk voor de eerste foto's van haar maar op mijn profiel.