Nakomelingen van Koriander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanurie

Nakomelingen van Koriander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 16:44

Ik ben er benieuwd of er iemand nog een nakomeling van koriander heeft ??

De vader van de vader is Contender.
Zijn moeder is Nathalie, niet bekend, maar vader is Hollywood en vader van vader is Jasper.

Gr. sanurie

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:22

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 27-09-23 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sanurie

Re: Nakomelingen van Koriander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:23

Juppie, reactie !!!!
Die van mij is veel kleiner, 1.56,5 en een ruin.
Kan ook super springen. Maar denk nerveuser dan die van jullie !
Bedankt voor de reactie !!!!!!!!!!!

Gr. sanurie

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:00

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 27-09-23 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:46

Ik had er één uit geloof ik de eerste jaargang van Koriander (een "O"tje)maar die heb ik helaas moeten laten inslapen ivm schouderblessure. Ook kleine ruin gebleven rond de 1.56 en idd super springen! Ook leuk in het dressuren, goudeerlijk karakter(grote knuffelkont) maar ook een boef en kon erg snel en wel heftig reageren bij schrik/teveel energie en kon dan echt enorm hoog bokken, nog nooit eerder meegemaakt :D Maar nooit om je specifiek eraf te bokken, als het gebeurde was het als een soort ontlading en stond vervolgens te kijken wat er nou gebeurd was...en dan was het over.
Moeder was uit Lauterbach van Landgraaf en ook niet zo groot.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 20:34

maureen schreef:
Ik had er één uit geloof ik de eerste jaargang van Koriander (een "O"tje)maar die heb ik helaas moeten laten inslapen ivm schouderblessure. Ook kleine ruin gebleven rond de 1.56 en idd super springen! Ook leuk in het dressuren, goudeerlijk karakter(grote knuffelkont) maar ook een boef en kon erg snel en wel heftig reageren bij schrik/teveel energie en kon dan echt enorm hoog bokken, nog nooit eerder meegemaakt :D Maar nooit om je specifiek eraf te bokken, als het gebeurde was het als een soort ontlading en stond vervolgens te kijken wat er nou gebeurd was...en dan was het over.

Vervelend dat je hem heb moeten in laten slapen. Die van mij kan ook super dressuren, is wel wat lastig in de aanleuning. Ook heeft die van mij een goedeerlijk karakter en houd super van aandacht, een echte knuffelkont dus. Hij is ook erg goed in touwtje losmaken en zit overal graag aan(jassen, ritsen, enzv.)
Deze kan ook soms wat heftig reageren, nog nooit gebokt onder het rijden gelukkig maar soms wel wat los aan de voorkant maar je kan het niet echt steigeren noemen. Maar soms is hij weer super braaf en dan denk je dat er een bom kan omtplofen. Ik kan onder hem door lopen, boven op hem staan en hij is super braaf met longeren en grondwerk.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:25

sanurie schreef:
maureen schreef:

Vervelend dat je hem heb moeten in laten slapen. Die van mij kan ook super dressuren, is wel wat lastig in de aanleuning. Ook heeft die van mij een goedeerlijk karakter en houd super van aandacht, een echte knuffelkont dus. Hij is ook erg goed in touwtje losmaken en zit overal graag aan(jassen, ritsen, enzv.)
Deze kan ook soms wat heftig reageren, nog nooit gebokt onder het rijden gelukkig maar soms wel wat los aan de voorkant maar je kan het niet echt steigeren noemen. Maar soms is hij weer super braaf en dan denk je dat er een bom kan omtplofen. Ik kan onder hem door lopen, boven op hem staan en hij is super braaf met longeren en grondwerk.

Hé dat klinkt bijna als mijn ventje :D plukken aan je touwtje, kraag of rits van je jas, knoop losmaken hi hi (maar doet zijn moeder trouwens ook) De aanleuning was juist erg makkelijk bij hem, het ietsje hoger oprichten vond hij wél lastig. De ontploffende bom, dat gevoel, helemaal Ol en daarnaast idd zó braaf en eerlijk, eronder door etc, maar ik moest wel altijd even inschatten hoe het humeur vd dag was. Er waren echt dagen bij dat ik hem maar lekker met freestyle of longe aan het werk zette en er niet op ging (werkte super) en andere dagen kon je er bij wijze van een kind opzetten.
Foto van onze allerlaatste keer starten (laatste puntje voor L2) daarna nog bijna 5 jaar recreatief aangehouden tot het voor mijn gevoel niet eerlijk meer was voor hem.

http://i60.photobucket.com/albums/h12/k ... tOl002.jpg

Patsertje, nieuwe groep paarden en even showen ;)
http://i60.photobucket.com/albums/h12/k ... 5_C3Ja.jpg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-01-10 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:28

OO Koriander, ik heb helaas geen nakomeling van hem, maar wat een geweldige hengst..
Ik heb zelfs nog met Koriander gewerkt toen ie bij Willy van der Ham stond en Jenny hem nog reed.
Ik ben dan ook helemaal weg van Contender, super beestjes waar ik er 2 van heb gereden.
Waren zo mak als een lammetje en waren beide hengst.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:34

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-01-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:22

Klinkt toch als nakomelingen met een pittig karakter :D ondanks het eerlijke.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:41

Koriander had inderdaad een pittig karakter, maar wel een goedzak.
Ik meen mij te herinneren toen ik nog bij Willy van der Ham reed (en dit is geloof ik al 9 jaar geleden) dat hij herstellende was van een heupbreuk?
Maar ondanks die breuk toch lekker de hengst uithangen :=

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:05

Leuk al die reacties, het heeft even geduurd.
Met springen was hij zeker ook niet makkelijk. Vooral in het begin toen hij nog erg onwennig was moest je het helemaal goed doen anders deed hij het niet. Inmiddels gaat het super en spring in de les pacourtje 1.00/1.10 m maar op de wedstrijd ben ik pas een keer rondgekomen in pacourtje 80 cm(wel 1 weigering) maar dat komt door mijn zenuwen. Ik vind het een super paardje en zou hem niet gauw weg doen, alleen voor héél véél geld :+

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:18

Hier wat pictures van my horse:

Afbeelding

Afbeelding
Rijd nog B dressur met hem maar strekken dat hij kan, amezing( dit is middendraf)

http://i48.tinypic.com/29paxpl.jpg
Kijk eens hoe mooi hoofdstel ik heb gekregen O:)

http://i49.tinypic.com/2r7n9xd.jpg
Crossen, vond het erg spannend maar heeft bijna alles gedaan!( later als ik terug dacht, wat was hij toch braaf eigenlijk want hij was hooguit pas 3 maanden onder het zadel aan het springen)

http://i45.tinypic.com/j6mrya.jpg
Juppie, crossen door het water, hij is een echt waterratje

http://i46.tinypic.com/3539g94.jpg
springen met de clubkampioenschappen, november 2009

http://i46.tinypic.com/2s10pp4.jpg
Dit was op ponykamp, dit was onder de western clinic, we moesten over een houten bruggetje maar hij dacht doe het zelf maar, later is hij er toch over heen gegaan. Achter mij op dat bruine ponytje is me broertje.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-01-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link gezet

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:10

O nee, springen deed hij alles, eerder te groot...Twee meiden met Z paarden en de andere internationale (pony) ervaring hebben hem voor mij een paar keer uitgebracht in B en L (oefen)parcoursen toen hij nog goed was. Maar moederskant zat dat er ook in, mams Z paarden geworden ondanks haar kleine formaat (1.56,5) en oma in Duitsland S niveau. Maar ikzelf ben daar niet goed genoeg in, vind het best leuk maar niet het grote werk :o

Leuke foto's trouwens allemaal :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 18:14

maureen schreef:
O nee, springen deed hij alles, eerder te groot...Twee meiden met Z paarden en de andere internationale (pony) ervaring hebben hem voor mij een paar keer uitgebracht in B en L (oefen)parcoursen toen hij nog goed was. Maar moederskant zat dat er ook in, mams Z paarden geworden ondanks haar kleine formaat (1.56,5) en oma in Duitsland S niveau. Maar ikzelf ben daar niet goed genoeg in, vind het best leuk maar niet het grote werk :o

Leuke foto's trouwens allemaal :D

Springen deed hij ook erg groot in het begin.
Zie maar op deze foto(er staat 90 cm):
Afbeelding
Hij heeft ook een super mama's kant, ook international gelopen. Want de vader van Hollywood is Jasper(ook super klein) en die heeft ook pacouren 1.60 m gelopen. Ik kan best goed rijden, ben ook meer een springruiter maar moest hem ff doorkrijgen.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:39

yep, ook zo'n overdreven sprong dus, heel herkenbaar hihi ;) Hij had eerst ook wel eens de neiging om te vroeg, te breed, te springen, niet zuinig met z'n krachten, maar alles ruim eroverheen. Heel lenig ook.
Leuk dat jij wel echt meer voor de sprinkant kiest ;)
Ikzelf had weliswaar ook springles met hem maar ben niet specifiek een springruiter, vind het leuk en heb het altijd graag gedaan (hou van afwisseling) maar nooit wedstrijden. Omdat ik wilde dat het hem als jong ding goed aangeleerd werd heb ik toen de eerste parcoursen door meer ervaren mensen laten doen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:06

Ik heb een Koriander merrie uit 2004! Koriander x Julio Mariner xx

Dit is ze:
Afbeelding
Als 3 jarige.

Afbeelding
Als 3 jarige.

Redelijk recent:
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:36

@_Veronique_
Die heeft qua uiterlijkt best veel weg van paps vind ik.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:07

Qua karakter lijkt ze ook erg veel op haar paps!