Wat zou jij doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:38

Hoi mede-bokkers,

Vandaag was ik met mijn pony naar het Amsterdamse bos geweest.
We doen dit wel vaker, dus we zijn er bekend.
In het bos is een vrij breed en lang ruiterpad waar veel mensen galopperen, ik ook.

Maar, vandaag galoppeerden ik er dus ook, gewoon netjes beheerst.
Totdat er 6 groten honden, waaronder een herdershond en een labrodor blaffend op mijn pony en mij af kwamen rennen.
Ik nam mijn pony terug naar stap en vroeg me af wat die honden zouden gaan doen.

Ze begonnen tegen mijn pony op te springen, te grommen, blaffen en ze probeerde te bijten.
In het begin bleef mijn pony netjes rustig, omdat ze honden wel gewent is.
Alleen op een gegeven moment werdt ze toch wel een beetje bang.

Ze stijgerde en ging er van door, met natuurlijk die honden er achteraan!
Die honden bleven maar achter ons aan rennen, tegen haar aan springen, in haar benen en staart proberen te bijten.

En er was helemaal niemand die wat deed! Iedereen keek rustig toe, zelfs de eigenaren van die honden deden helemaal niks!
Gelukkig gingen die honden na een tijdje weer terug omdat mijn pony toch wel echt begon te slaan met haar achterbenen.

Ik had mijn pony weer vrij snel onder controle en ik kreeg haar snel weer rustig.
Er kwam ook een man naar mij toe, die mij een beetje kalmeerde (ik was nogal geschrokken).
Hij had al een paar keer naar de mensen geroepen dat ze hun honden moesten roepen, maar die mensen deden niks.

Maar toen moest ik natuurlijk nog terug, en het ergste was nog dat die mensen niet eens hun honden aan de riem deden!
De meneer die mij hielp heeft toen nogal boos geroepen dat ze toch echt die honden vast moeten doen, zeker totdat ik langs was.
Uiteindelijk hebben ze ze vast gemaakt en kon ik rustig langs stappen.

Het lijkt wel of sommige mensen gewoon niet door hebben wat voor gevolgen het allemaal kan hebben, het lijkt soms wel of het sommige mensen niet eens uitmaakt wat er gebeurd.

Ik heb mijn pony goed onder controle, en we gaan vaker samen naar het bos. Dit soort dingen kan iedereen gewoon overkomen.
Onze hond loopt ook gewoon los in het bos, maar we weten dat die dat nooit zou doen.

Wat zou jij doen als je in zo'n situatie zat?
En hoe zou je naar de hondenbezitters reageren?

Gelukkig heeft mijn pony er niks aan over gehouden en hebben we daarna nog lekker ons rondje afgemaakt.
Groetjes Dewi

R0oszs

Re: Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:41

ik zou echt kwaad naar die mensen van die honden zijn gegaan. Ben je niet terug gegaan naar die mensen?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:44

R0oszs schreef:
ik zou echt kwaad naar die mensen van die honden zijn gegaan. Ben je niet terug gegaan naar die mensen?

Ik was eerlijk gezegd al blij dat die honden weg zijn gegaan, wie weet wat er anders was gebeurd.
Ik vond het ook wel een fijn gevoel toen ik er langs was!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:56

Geklukkig dat er niks is gebeurd! Vind het altijd wel link, hoe hond-mak je paard ook is.

Ik snap alleen niet wat dit met fokkerij en afstamming te maken heeft?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:59

Henkjan schreef:
Geklukkig dat er niks is gebeurd! Vind het altijd wel link, hoe hond-mak je paard ook is.

Ik snap alleen niet wat dit met fokkerij en afstamming te maken heeft?

Oow, haha. Ik zie nu pas dat het daar staat.
Wil iemand het verplaatsen naar waar het wel hoort?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 22:03

hier mag een slotje op, ik heb hem al ergens anders geplaatst

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:49

Aangezien TS het topic al op het juiste forum heeft geplaatst plaats ik hier een slotje op.