Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
halsters heb ik full maar hoofdstel maat kop anders is het bit veeel telang! 
Behalve dat iedere Haf anders is, vallen bij verschillende merken de maten ook groter of kleiner en je Haf is nu twee en zal waarschijnlijk nog wel wat groeien.
. Haar dekens zijn maat 185. Peesbeschermers heb ik niet.

Nelleke1 schreef:Ik heb een 2 jarige haflinger nu en wil langzaam aan spulletjes gaan kopen voor haar, zoals hoofdstel dekje peesjes ect. hiervoor heb ik een belg gehad en was de maat nogal makkelijk, zo groot als kon haha maar welke maat hebben jullie op je hafje, pony cob of full?

Ilsje_007 schreef:Halsters full. Hoofdstel is full, maar wel extra gaatjes bij de sperriem en de neusriem (cob zou dus passen, maar dan kan de keelriem denk niet meer dicht). Dekens zijn 175 net te krap, dus 185 cm (en dan zijn ze heel ruim).
)Miepie1980 schreef:Lastige vraag.
Mijn merrie van 1.40 heeft het halster mt cob. Past prima.
Hoofstel maat cob, alles op het strakste gat aan de zijkant qua bakstukken. Neusriem op het grootst. Sperriempje zelfs gaatjes bij moeten prikken en de frontriem heb ik moeten vervangen voor een full!
Dus niets van te zeggen. Echt kopen en passen als je zover bent ander kan je over een tijdje niet meer ruilen en dat is zonde van je geld.
Al dat gehannes met die maten (dekens zijn het allerergste, niks zit goed). Gelukkig is mijn paardje zo leuk
, dat ik hem niet wil ruilen met een chique kwpner.