Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Rick schreef:Er zijn mensen die vinden dat het KWPN té streng is in de selectie, maar als het toch ongeveer het beste stamboek van de wereld is dan is dat toch kennelijk ergens goed voor geweest? Ze hebben zo wel bijvoorbeeld het ocd-gehalte in de KWPN-populatie teruggebracht. En als je dit allemaal te streng vindt, ga je gewoon naar het NRPS ofzo.Citaat:Van de circa 800 aangeleverde hengsten slechts dit aantal is bedroevend en het najaarsonderzoek levert meestal ook niet veel meer op .
Niemand ooit aan gedacht dat ze waarschijnlijk een aantal tophengsten de 1e bezichtiging er op de keien uitgooien ?
Steef schreef:Wat ik me nou afvraag als ik zie wat er bij de tuigpaarden goedgekeurd wordt, het is allemaal Manno. Dit kan toch niet goed zijn?
Citaat:_Rick schreef:
Quote:
Van de circa 800 aangeleverde hengsten slechts dit aantal is bedroevend en het najaarsonderzoek levert meestal ook niet veel meer op .
Niemand ooit aan gedacht dat ze waarschijnlijk een aantal tophengsten de 1e bezichtiging er op de keien uitgooien ?
Er zijn mensen die vinden dat het KWPN té streng is in de selectie, maar als het toch ongeveer het beste stamboek van de wereld is dan is dat toch kennelijk ergens goed voor geweest? Ze hebben zo wel bijvoorbeeld het ocd-gehalte in de KWPN-populatie teruggebracht. En als je dit allemaal te streng vindt, ga je gewoon naar het NRPS ofzo.
Citaat:Er moet nu duidelijk een discussie komen of het traject naar de verrichting toe wel zo goed is en of de 70 dagen test in deze vorm gehandhaafd dient te worden.
Van de circa 800 aangeleverde hengsten slechts dit aantal is bedroevend en het najaarsonderzoek levert meestal ook niet veel meer op .
Citaat:Ze hebben zo wel bijvoorbeeld het ocd-gehalte in de KWPN-populatie teruggebracht. En als je dit allemaal te streng vindt, ga je gewoon naar het NRPS of
Jan_VT schreef:
Trouwens weet iemand eigenlijk waar de winnaar van de keuring zit, die gaat waarschijnlijk meedoen aan het najaarsonderzoek???
Welke hengsten moeten er nog deelnemen aan het najaarsonderzoek??? Weet iemand dat???