Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Beetje gevoelig gedrag dus, niet te veel van aantrekken, zo zijn arabs!
) gooit hij zijn hoofd omhoog en is er niets meer aan te beginnen.
carmenmisty1 schreef:njaa heb ook een tip ales jullie het nu over de rug hebben niet hard in zadel ploffen want arabiertjes zijn daar gevoelig voor
maar goed galop is geen probleem ales hij niet te hard gaat enzvis maar net hoe jij rijd
Mona2000 schreef:Zolang ze niet onspannd loopt heeft galoperen geen zin, het paard moet erst naargevelijk en los zijn..

RhealLover schreef:Daar waar de kennis van de ruiter eindigt starten de hulpteugels.![]()
Ik denk eerder dat het toch iets lichamelijks is. Galop vraagt heel ander spiergebruik als bij de draf en stap. Denk dat je maar eerst beter derug van je paard eens goed moet na laten kijken voor je het arme dier naar de ..... rijdt met hulpteugels. En niet je instructrice ernaar laten kijken echt een kenner met spierproblemen bij paarden! Dus een osteophaat inschakelen, heb je meer aan dan een instructrice die zegt een hulpteugel om te hangen.
Rawaat schreef:Misschien kan je hulp hebben bij het volgende:
vorige week hebben wij een week lang clinic gehad van een ruiter (met arabieren) op heel hoog niveau en een ton ervaring.
Ik heb ook een probleem met aanspringen. En moest EERST en VOORAL het zwaartepunt van mezelf op dezelfde hoogte van het zwaartepunt van mijn paard houden. Net boven de schoft. Dit was stap 1. Ipv van naar achter te gaan zitten, moest ik juist naar voor gaan, op de stijgbeugels rijden.
Voor de liefhebbers, deze dame zal binnnenkort artikels publiceren "Dressuur met een arabier" en wil heel graag op vragen van ruiters inspelen.
Vorige week heb ik een aantal van de posts hier al aan haar doorgegeven.
en waar ze clinic's geeft..