Janine1990 schreef:Het is niet eens zo zeer het postuur van je paard hoor... Misschien heeft ze geen deken op? Maar ik vind de vacht ook niet heel fijn aandoen, mocht ze een deken dragen in ieder geval, waar ik dus wel van uit ga als je drie keer per week rijdt, als ik het in mijn eigen situatie zou plaatsen

Hey,
Ze heeft geen deken op maar staat na het rijden altijd een poos op stal, eerst met zweetdeken en daarna zonder. Ik rij haar ook niet in het zweet, op de les na iig.
(Deken is natuurlijk ook niet mijn eigen keus, maar er staan opzich meer paarden zonder deken in de winter..)
Knert schreef:persoonlijk vind ik dat je goed kan zien dat ze dik is van een veulen.. maar verders zit er niet veel spek aan hoor... niet echt mager.. maar zelf had ik haar iets extra's gegeven. De ene groninger is de andere niet, okay. Maar deze is wel smal (op het veulenbuikje na). Misschien zie ik het verkeerd.
,Maar goed, daarintegen heeft mijn moeder 7 jaar terug haar nieuwe merrie (die overigens flink hengstig bleef) ook steeds minder en minder gevoerd omdat ze dikker werd..Zelfs twee weken voor do-date..belletjes begonnen pas te rinkelen toen merrie geen trek had en je wat zag bewegen in de buik. Achteraf best zielig.. Maar uiteindelijk een gezond groot veulen uitgekomen en nog steeds nooit wat heeft!
Eetlust is niks mis mee, ze is gek op eten. Als dit minder zou gaan worden dan geef ik het ook zeker aan bij de eigenaar.
Ik zal der iig goed in de gaten houden.
Bedankt voor jullie reacties!