Zeg jullie favoriete dressuurhengst om te helpen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:57

Neel"]
[quote="sarabande"][quote="Neel schreef:
ik luister goed


nou dat moet je dan wat meer doen inplaats van zo negatief reageren. de vraag was noem een favoriete dressuurhengst niet kraak een paar dresuurhengsten af
[/quote]

Er staat idd dat ik alleen naar ECHTE paardenmensen luister, dus helaas voor jou maar dat betekend dus: DAT IK NIET NAAR JOU LUISTER!!!!!
[/quote]

Tjeetje wat ben jij dwars zeg, kun je niet gewoon on-topic blijven en je favourite hengst noemen + foto en info, daar is namelijk om gevraagd en niet om zo negatief te doen!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:57

Here we go again.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:57

Kunnen we nu weer doorgaan met (zoals in de titel gevraagd wordt) om onze FAVORIETE dressuurhengsten te noemen???? Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 00:03

Ik hou niet zo van op kleur fokken,
verder vind ik het een beetje vreemd om uit deze merrie een dressuurpaard te fokken.
Dan zou ik eerder voor een goed bewegende springhengst gaan, bijvoorbeeld Solitair.

En Neel,
je bijdrage was niet echt constructief, verder vind ik het wat apart dat je wel Houston erbij haalt terwijl die nog helemaal niet in dit topic genoemd werd Verward

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 01:16

Oke hier mijn top 3

Wellington -> mijn rijpaard is een wellington x purioso paard kan goed lopen en heeft een super karakter, is wel wat aan de kleine maat (1.62)

Farrington -> zoon van Wellington, farrington heeft zijn keur predikaat gekregen door zijn nakomelingen nou dat spreekt voor zich ! Mijn merrie word dit jaar gedekt door hem.

Flemmingh -> Ik heb een jaarling merrie dat is een flemmingh x voltaire echt een heel chique ding kreeg als veulen een 9 voor haar beweging ! Verdere flemmingh's die ik ken zijn gewoon leuk Haha!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 02:33

Special D! Is een Métall (= Ferro), uit een Zandigo x Ufarno x Doruto merrie!

Het si wel nog een jonge hengst die het eerste jaar dekt, dus nog geen nakomelingen, maar ja ... het is misschien een gokje, maar zulke keuze maak je natuurlijk zelf. Het is wel een zwarte, en komt uit de ferro-lijn, daar zie je wel veel zwarte en donkere paarden van.

OO Seven vind ik ook een goede, ook een zwarte, dit is een Rubinstein x Doruto x Amor. Van deze hengst zijn er wel al nakomelingen, weliswaar jonge maar het zegt iets meer...

Rhodium, een Ferro x Ramiro x Voltaire, ook een donkere, ook een jonge dit jaar zijn eerste nakomelingen, maar volgens mij een veelbelovend paard.

Je moet maar een kijkje nemen op www.dutchhorsesunlimited.nl daar vind je veel hengsten terug vaak met foto!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:43

Ik zou eerst eens wat meer nadenken over wat voor soort paard je wil fokken want eigenlijk vind ik het zonde om hier een dressuurhengst op te zetten.

Neel: Ik ga toch even wat terugzeggen, maar als alle mensen zeggen dat Jazz rotkarakters hebben, waarom geloof jij dat dan direct? Als iedereen zegt dat je de Noordzee in moet springen doe je dat dan ook?

Houston heeft meerdere goede paarden gefokt, en Farrington heeft zich inmiddels ook wel bewezen. Je zeikt hier hengsten af waarvan er 2 inmiddels het Keurpredikaat hebben gekregen, en die zullen ze niet bij een pakje croma hebben gehad.

Yuri, wat Sjuimpje zegt Solitair........natuurlijk heb je daar nog geen nakomelingen van gezien, of tenminste weinig, maar deze hengst vond ik nogal imponerend.

Zou je trouwens de gok willen wagen met een jonge nog niet bewezen hengst? Of wil je meer zekerheid?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:03

Ik ga als Belisar fan natuurlijk ook voor Belisar!!
Het is alleen wel een vos, en dat had je liever niet, maar misschien kan je daar nog eens over nadenken.
Het is zeker een dressuur hengst die zich duidelijk bewezen heeft, ook al heeft is hij nooit uitgebracht in de sport, vanwege een medisch probleem (net onder zijn zadel dus niet te rijden), dit is absoluut niet erfelijk. Was een ontsteking die een fistel gevormd heeft.
En het karakter, tja, je moet ermee om kunnen gaan, deze paarden moet je altijd in hun waarde laten, maar lopen kunnen ze altijd!!
(Een heel enkele uitgezinderd heb ik pas gehoord, maar ik heb er nog geen 1 gezien die niet kan lopen.)
En Jesper (ook Belisar dus) kan heel goed springen Haha! , ik alleen niet.

Foto's zijn met zoekfuntie wel te vinden.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:05

Ik denk ook trouwens dat Yuri niet speciaal een KWPN'er zoekt.
Als hij het veulen BWP wil registreren en hij neemt een buitenlandse hengst moet die ook ouder zijn dan 8 heb ik mij laten vertellen, anders kan het niet.

Dees

Berichten: 18929
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:27

Mijn idee van een mooie dressuur hengst is Rubiquil Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:14

Van Solitair kwam ik laatst ergens een "voorspellende index" tegen, die was toch wel heel erg goed te noemen. Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is dat ik hoop dat die voorspelling ook uit gaat komen, de kans lijkt mij namelijk wel aanwezig.
Farrington wordt al heel veel genoemd in dit topic en dat is er natuurlijk ook wel eentje waar je u tegen zegt. Vader Wellington is nogal veelzijdig, hij bracht zowel goede spring- als dressuurpaarden.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:38

Farington paarden daar hou ik niet van.
Zulke paarden zonder uitstraling( of het komt omdat ik de hengst niets aan vind Haha! )

Maar Solitair( Prachtig ding *LOL* ) erg veelzijdig, mooi gebouwd(kan je dus alle kanten mee op) Bruin van kleur.

Verder als je een zwarte hengst zoekt: Weet ik jafar die stond toen destijds bij van uytert ook Gribaldi is een zwarte hengst, dat is ook wel een leuk dier.

Flemmingh Dat is een topper
Wat een beest, super gebouwd, mooie gangen, super uitstraling, ook zeer mooie nakomelingen zoals ,lingh die ook hoog in de dressuur sport loopt.

Dan heb je deze schitterende topper(vind ik )
Donnerschlag, het is een oldenburger, 1.68, donkerbruin, duitste hengst Lachen

Afbeelding

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:48

bij het bwp:
maar daar een dressuurgerichte hengst vinden die past op je merrie. (ik bedoel een hengst die én een sprong kan maken én dressuur aankan) [daar wil het bwp toch op aansturen]

waarom niet quavarotti van de helle?

mooie zwarte hengst, niet zo groot weliswaar.
pavarotti x furioso.
braaf karakter, prachtig zwart, fokt donkere kleur door. en loopt al mooie wedstrijden onder V Smits.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:58

Heb je die al zien lopen Quavarotti?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:02

Zannekin schreef:
Heb je die al zien lopen Quavarotti?


Ik een keer, maar kon het niet echt lopen noemen... Haha!

Ik vind Rubinstein helemaal geweldig (over de doden niets dan goeds) en Silvano... en Jazz! Omdat hij nou karakters geeft waar niet iedere debiele amateur mee om kan gaan is het nog geen rotbok (en zijn kinderen ook niet)!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:07

Sjuimpje schreef:
verder vind ik het een beetje vreemd om uit deze merrie een dressuurpaard te fokken.


Dan moet je toch eens je horizon wat verbreden........
In deze merrie komt meerdere keren de hengst Wendekreis voor
En ja wat leverde Wendekreis; spring en dressuur paarden. Bv.: met Weltmeyer bloed zijn er een aantal.
De rest van de hengsten die genoemd zijn vind ik niet bij de merrie passen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:19

Mijn favoriet is Don Primaire.

Afbeelding

Afbeelding


Don Primaire ( Donnerhall X Pikbube ). Beter dressuurbloed bestaat er niet. Internationaal zeer succesvolle pedigreecombinatie.

Donnerhall heeft meer dan 40 goedgekeurde zonen en kwam uit in dressuur op wereldtopniveau.

Don Primaire is een hengst met veel uitstraling en lichtvoetige bewegingen. Hij was reservekampioen bij de "Hengstenleistungsprufüng"in Medingen.

De moeder van Don Primaire is een prachtige merrie met veel uitstraling en unieke verrichtingscijfers tussen de 9 en 9.5.

2000: Don Primaire Nationaal Reservekampioen in Nijmegen.
2001: De doorbraak van Don Primaire in de fokkerij. De weinige kansen heeft Don Primaire zeer goed benut. Topresultaten op de merriekeuringen. Don Primaire stijgt met stip. De eerste zoon is nu reeds goedgekeurd.
2002: Don Primaire verrast vriend en vijand en komt binnen als hoogste op de dressuurindex.

Het geweldige karakter en daarbij veel talent voor de dressuursport maakt dat er grote internationale belangstelling is voor de kinderen van Don Primaire.

Don Primaire is een topper!! Gebruik hem nu voordat het te laat is!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:23

chantal1"]
[quote="Sjuimpje schreef:
verder vind ik het een beetje vreemd om uit deze merrie een dressuurpaard te fokken.


Dan moet je toch eens je horizon wat verbreden........
In deze merrie komt meerdere keren de hengst Wendekreis voor
En ja wat leverde Wendekreis; spring en dressuur paarden. Bv.: met Weltmeyer bloed zijn er een aantal.
De rest van de hengsten die genoemd zijn vind ik niet bij de merrie passen.
[/quote]
Ik vind dat mijn horizon breed genoeg is wat dit aangaat,
ik ken genoeg nakomelingen van Alme en ik vind dat die altijd beweging tekort komen. Mij zou het risico te groot zijn dat je een nakomeling overhoudt welke èn niet kan lopen èn niet kan springen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:31

chantal1"]
[quote="Sjuimpje schreef:
verder vind ik het een beetje vreemd om uit deze merrie een dressuurpaard te fokken.


Dan moet je toch eens je horizon wat verbreden........
In deze merrie komt meerdere keren de hengst Wendekreis voor
En ja wat leverde Wendekreis; spring en dressuur paarden. Bv.: met Weltmeyer bloed zijn er een aantal.
De rest van de hengsten die genoemd zijn vind ik niet bij de merrie passen.
[/quote]

Voor de zoveelste keer er werd om een favoriete hengst gevraagd en niet om een negatief oordeel over genoemde hengsten.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:49

VDL Prestige!!!


Voor als je iets wilt fokken waar de wereld nog niet vol van zit... Party!! ..nakomelingen in Zweden leken erg goed....

en anders Jet Set, en ik moet zeggen dat m'n Haarlem veulen ook zeker leuk kan bewegen.. Tong uitsteken ..maar o.k. die is niet dressuur. gefokt...maar Haarlem geeft toch zeker leuke draf mee , voor een springen gefokte hengst......en kwa dekgeld hoef je het al helemaal niet te laten... .


Sigrid

Kendra

Berichten: 8748
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:08

Misschien is het handig - vooral omdat je paard springen is gefokt - een korte beschrijving van haar te geven; wat zijn haar sterke/zwakke punten qua exterieur, beweging, karakter?
Ik vind het een beetje raar om puur op papier te fokken, doe dat zelf nooit.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:42

Sjuimpje schreef:
Dan zou ik eerder voor een goed bewegende springhengst gaan, bijvoorbeeld Solitair.



Of (zoals ik al zo vaak eerder heb gezegd) voor Saros van't Gestelhof . Die kan en springen en dressuur en fokt zijn donkere kleur nog door ook . (mooi meegenomen in dit geval Knipoog )
En het is bovenal ook nog eens BWP dus dat scheelt weer in het registratie gezeur geloof ik Haha! ( moet eerlijk zeggen dat ik geen kaas gegeten heb wat betreft warmbloeden)

Of Ferro , dat is van origine ook een springhengst die het lekker deed in de dressuursport .
(dan is mss die jonge hengst van stoeterij het Gestelhof ook wel wat want das een Ferro zoon)


zie http://www.gestelhof.be/

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:21

Ondanks alle rotkarakters (VOOROORDELEN!!!) Ga ik toch voor Jazz.