Bericht over Andaluslier Santos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rohasusa

Bericht over Andaluslier Santos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 17:01

Hier een kort bericht over Santos, Andalusische ruin van 7 jaar oud. Onlangs gekocht bij Nathalie in Hem (NH) nadat hij al op enkele plaatsen was geweest. Staat nu bij ons (Hanneke, Rob, Suzanne en Sabine) op manege Ten Eijsden in Geleen. Heeft een goed karakter, is heel aanhankelijk en nieuwsgierig maar moet nog veel leren en is heel dominant en onzeker/bang tegelijk. In het begin: happerig, af en toe bijten, ronddraaien met opstappen, bang in de bak, bang buiten, plots stilstaan, weigeren verder te lopen, draaien en met achterhand wijken, achteruitlopen, laat zich niet met beenhulpen en/of zweepje corrigeren of dwingen. Heeft lange tijd verkeerd zadel op gehad...gevolg: atrofie in zijn rugspier. Spieren helemaal gespannen en vast. De truc is: stapje voor stapje voor stapje zijn vertrouwen winnen, dominantiepositie bepalen en hem van daaruit helpen zijn zelfvertrouwen te laten groeien. Goed zadel, goed laten losmasseren. Gestart met veel grondwerk, rijden binnen en buiten gaat met sprongen vooruit. Santos is een ruwe bolster met een blanke pit die je niet zomaar zijn vertrouwen geeft en niet zomaar de dressuur- trucken doos open trekt. Naast veel grondwerk en regelmatig rijden staat hij elke dag enkele uren met ruim 20 andere paarden op wei

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:07

Het klinkt als of Santos de baas heeft gevonden die hij heel hard nodig heeft! Ik wens je een lang en gelukkig leven toe met jullie nieuwe maatje! Santos verdient het om deze kans te krijgen, vooral na alle berichtjes die er over hem rond zijn gegaan hier. (Jammergenoeg ken ik hem alleen daarvan.) Ik wens jullie van harte veel geduld, groot succes en plezier met hem! (Dat bedoel ik dus positief) Dat hij uiteindelijk maar aan alle verwachtingen gaat voldoen.

Prinslover

Re: Bericht over Andaluslier Santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:17

Daar is Santos gebleven! Wat leuk dat hij nu een huisje bij jullie heeft. Voor mijn idee is het een veel besproken paard in de Andalusierwereld.... Ik hoop toch echt dat hij bij jullie nog heeeeeel lang mag blijven, en dat hij jullie maatje voor het leven wordt!! Misschien leuk om hier af en toe een update te geven over hem :) ? Heel veel geluk met hem!

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:54

Ik ken Santos niet, maar ik begrijp dat hij een hele geschiedenis heeft. Fijn dat hij nu goed terecht is gekomen waar met veel geduld met hem gewerkt wordt.
Succes met Santos!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:58

Oh wat leuk om iets te lezen over hem. Ik heb ooit een x op hem gereageerd toen we opzoek waren naar een paardje..
Heel veel plezier en succes met hem +:)+