Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MLoeser schreef:Je dierenarts vragen, maar waar wil je dan zo'n hoeveelheid Formaldehyde-oplossing vandaan halen? Dat koop je nu ook niet even bij de kruidvat... of wou je het anders doen? Ik denk dat je inderdaad het makkelijkst bij je dierenarts of een (academisch) ziekenhuis kunt vragen.
Wat je ook kunt doen is bij de kringloop kijken. Daar hebben ze ook nog weleens grote afsluitbare potten uit oma's tijd.
114677 schreef:ik heb geen flauw idee hoe groot die pot moet zijn, maar ik heb even op marktplaats gekeken en daar zitten ook wel aardig grote glazen potten tussen.
Stybba schreef:Je moet er rekening mee houden dat de formaldehyde concentratie een minimaal percentage moet zijn anders werkt het niet. 4% als ik me niet vergis. Ik ga er ook vanuit dat ze formaline verkopen en niet pure formaldehyde? formaline = formaldehyde opgelost in water
Ik heb thuis ook een hele rits beestjes op sterk water. Gekregen van mijn MBO school die ging sluiten. Mijn grootste trots is een katje (behaard en wel). Er is 1 potje die ik graag zou willen verversen: een kuikentje die ik nooit goed heb kunnen zien omdat die in een plastic potje zit en een heleboel troep op de bodem heeft liggen.
Wanneer je met formaline werkt moet je er op letten dat je het buiten doet (i.v.m. longbeschadiging) en met handschoenen (latex of latexvrije plastic handschoentjes) omdat het een kankerverwekkende stof is. Als je het in een weckpot doet let er dan goed op dat het rubber niet na verloop van tijd afbrokkelt i.v.m. de giftige dampen.
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.
rockwitch schreef:Ik hou ook wel van dat soort dingen, heb de ballen van mijn paard ook op sterk water staan, maar goed die zitten gewoon in een hele grote pot (de opening was van mijn appelmoespot niet groot genoeg)
Je moet idd goed uitkijken met die zooi want het is heel slecht voor je, maar bij mij hebben ze bij de dierenarts dat potje gevuld en die ballen staan er nu al 4,5 jaar en zien er nog steeds hetzelfde uit.
Ik weet niet hoe groot het veulentje is, dus weet ook niet wat voor formaat je nodig hebt.
guenivere schreef:rockwitch schreef:Ik hou ook wel van dat soort dingen, heb de ballen van mijn paard ook op sterk water staan, maar goed die zitten gewoon in een hele grote pot (de opening was van mijn appelmoespot niet groot genoeg)
Je moet idd goed uitkijken met die zooi want het is heel slecht voor je, maar bij mij hebben ze bij de dierenarts dat potje gevuld en die ballen staan er nu al 4,5 jaar en zien er nog steeds hetzelfde uit.
Ik weet niet hoe groot het veulentje is, dus weet ook niet wat voor formaat je nodig hebt.
Grappig om te lezen, ik heb de ballen van mijn paard ook op sterk water. Die zitten alleen welliswaar in een augurken pot

als iemand dat wilt