dressuur wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loontjjeee

dressuur wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:03

hoi allemaal,

zijn jullie op dressuur wedstrijden ook altijd de enige met een haflinger?
Bij ons in de buurt waar ik aan mee doe zijn zie ik nooit andere haflingers, dat is wel jammer
het mooie is dan dat je die "dure pony's" eruit rij :P soms als ik dan aankom
zeggen ze echt zo van ohh moet je tegen haar daar kun je makkelijk tegenop.
maar soms ook van daar kunnen wij niet tegenop, dat is dan wel weer leuk!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:17

Ik heb wel eens een dressuurwedstrijd (niet officieel) gereden waar ik ook de enige was met een haf. Ze kijken je dan wel aan maar ik kreeg ook wel complimenten hoor. En so what? Maak me er niet druk om hoor, iedereen heeft zijn eigen smaak en dat is toch ook prima! :) Alleen maar hetzelfde is ook niks :P.

loontjjeee

Re: dressuur wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 19:00

hhaa ja ik maak me er ook niet druk om:P maar het zou leuker zijn als er meer haflingers op de wedstrijden komen:d

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:25

Jep, het het al een paar keer gehad, en ik ben dan apetrots. Niemand heeft zo'n mooi klertje als die van mij, die grote paarden zijn allemaal hetzelfde, die van mij valt lekker op.
En krijg ook wel een complimenten op mijn pony dat ze zo mooi is.
Maakt mij alleen maar trotser:D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:39

Van de zomer startte ik nog tussen de paarden. Op een buitenconcours 6e van de 24 (waarvan 22 KWPN'ers :')) geworden en toen we terugliepen naar de trailer met ons lintje zei een wilde vreemde kerel:
"Zo, je rijdt ze er wel mooi uit met je Haflinger!"
:D Nou, ik ben nog nooit zo trots geweest :D

Een paar wedstrijden geleden ook nog:
Ringmeester: ( := ) "uh, is dat een Haflinger?"
ik: "ja hoor, een échte"
hij: "oh, want wij hebben hier ook 2 haflingers staan maar die lopen écht niet zoals die van jou"
ik: :o :D

Ik vind het geweldig, nu rijden we tussen de pony's dus worden we iets minder vreemd aangekeken, maar mij boeit het echt NIKS wat anderen van ons vinden! :D Ik vind haar geweldig en als de proef goed gaat ben ik ook dik tevreden, dan maakt het met nog niks uit wat de jury ervan vindt. Tot nu toe altijd gewoon eerlijk gejureerd en jury's en ruiters onthouden je wel! :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:59

Start iedere maand tussen de paarden, en gaat goed :) Laatste wedstrijd was ik de enige met dubbel winst.. :=

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 18:21

mooi zo! nee maar k vind het zo jammer dat er niet meer haflingers mee doen:P ik moet volgend jaar ook naar de paarden over,,

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:39

tja....

lekker boeiend wat andere ervan denken. maar snap wel wat je bedoeld hoor. heb het ook allemaal meegemaakt, en niet te zuinig.....

vroeger starte ik met mn ht&k-ponie (lees: Huis Tuin en Keuken pony) tussen de grote dressuurpaarden en toen had ik nog veel meer het gevoel als nu met mn hafje tussen de paarden. ik heb eigenlijk nog nooit met een paard tussen de paarden gestart....
ik weet dus niet beter, en inmiddels kan het me gelukkig geen r e e t meer interesseren wat anderen ervan vinden haha, en zeker lach ik me een bult als ik met mn haf de grote chique kwpn' ers eruit hobbel......
ik doe lekker mn ding en ik weet waaarvoor ik het doe.

inmiddels heeft floorte stekels......
dus inmiddels worden we ook niet meer vergeten: een haf en ook nog eens met stekels.....tja.

we hobbelen lekker verder :D

gr leonie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:41

In de B kwam ik er nog wel eens een tegen, in de L1 een enkele , maar in de L2 ben ik er nog nooit een tegen gekomen. (Met uitzondering van haflingerwedstrijd :P )
Heb de warmbloedjes er regelmatig uitgereden :P

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:46

ik rij nu L1 met mijn haflinger tussen de paarden. ben altijd de enige haflinger tussen alle reuzen. word altijd leuk op gereageerd. En eindig ook nog meestal mooi in de punten!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 02:38

Ik rij zowat altijd als enige met Haflinger ;)
Start hem tussen de paarden .
Af en toe haflinger wedstrijdje meepakken

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:40

Er rijden er niet zoveel, kom er nauwelijks tegen. Maar mensen kijken me eigenlijk niet raar aan, op de meeste wedstrijden die ik start (ik start bijna alleen maar hier in de buurt) kennen ze ons wel en weten ze ook echt wel dat wij ook regelmatig de punten en prijzen wegpakken, ze weten dat wij ook concurrentie zijn :) . Mensen reageren altijd juist positief, en vinden ze allebei hartstikke leuk :) (Bij Wolder vooral die uitstraling, hij staat er meteen echt, en Goldy die gangen, met die middendraf krijg je de mensen wel stil :P )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:59

Ik ben inderdaad altijd de enige met een haflinger :)
Komt misschien ook wel omdat ik hoger rijd, maar ook vroeger kwam ik bijna nooit mede haflinger eigenaren tegen, alleen op heel grote concoursen (of haflingerwedstrijden natuurlijk :)) ).

Ik maak er ook wel vaak een grapje van, als ik de inrijbak in wil als er mensen voor de ingang staan bijvoorbeeld, roep ik altijd even 'pas op jongens, hele dikke haflinger, aan de kant!!'

Vooroordelen omzetten naar een grapje :Y)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:30

Ik kom ze weleens tegen vooral buitenseizoen als er meerdere klasses worden gestart. En er zijn hier een paar bij het springen tussen de paarden! Haha misschien zien jullie me weleens maar herken je mijn maflinger niet :P

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:14

Ik heb het inderdaad ook altijd, de enige met een haflinger en dan een ouderwets typ en dan kijken die mensjes op die sportpony's zo van wat doe jij hier maar heb ze er wel vaak allemaal uitgereden..

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:05

Ja!!
herken mezelf daar wel in.
Ben vaak de enige en heb een fanclub van ongeveer 3 tot 4 personen die altijd mee gaan.
Zij staan aan de kant en van hun hoor ik vaak achter af even de opmerkingen of vragen over mijn haf.
of het moeilijk is tussen de paarden, is het een 100% haflinger!?
hoe hoog ze is? Of er nergens in stamboom een wat luxere pony tussen zit. En er wordt toch ook geregeld gevraagt of ze te koop is..
NEE dus!!
helaas geen recente foto's op mijn profiel. (dat lukt me niet goed, kost me misschien te veel moeite)

Mocht je interresse hebben, dan mag je even op mijn hyves kijken :D
http://nieki87.hyves.nl/

Ohja, ik ben nu tussen de paarden L2 + 8 en de afgelopen twee keer tweede geworden!
We rijden maar 1 keer in de maand een wedstrijdje (2 proeven)
"niets minder trots" :D

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:08

Verbeter mezelf even..
L1 + 8 "shamed"

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:01

Mn Haflinger wedstrijd maatje hier in de buurt heeft helaas cushing dus helaas ben ik weer de enige.