Fokkerij forum opsplitsen naar discipline?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:31

Ik zou het niet erg vinden als het opgesplits werd. Ik ben ook spring gericht, maar vind het af en toe ook wel interessant om wat over dressuurpaarden te lezen. Maar het is inderdaad wel zo, dat je nu wel moet zoeken naar spring gerelateerde items

_Piet
Berichten: 169
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 13:34

sarabande schreef:
Er zijn hier ook mensen die verstand hebben en fokken met springpaarden. Stel je vragen en je zult je verbazen


Heb ik ook gedaan. Maar de reacties zijn veelal gering. Ik had ook gehoopt dat door een opdeling meer spring(fok)fanaten interesse zouden gaan tonen voor BOKT (je weet wel probleem van door de bomen het bos niet meer zien). Ik wil nl. ook graag via deze manier in contact komen/info verkrijgen van/ervaringen uitwisselen met mensen die ook echt springpaarden fokken/gefokt hebben. Zoals al gezegd vaak is het aantal reacties gering en vaak worden er zaken uit hengstenfolders, of andere, voor iedereen toegankelijke info-bronnen vermeldt/gekopieerd. Dit is ook welkom en zeker goed bedoeld maar het gaat me dus m.n. om het uitwisselen van praktijkervaringen. (Kijk ik kan natuurlijk ook altijd naar een hengstenhouder bellen/mailen maar deze geven natuurlijk een gekleurd beeld)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:38

Bij deze opsplitsing gaat het puur om de KWPN-ers. Dit is een Algemeen Forum en niet een speciaal KWPN-forum. Iedereen die fokt kan er nu op terecht en elk ras is even belangrijk. Ik vindt het prima zoals het nu is. Iedereen kan er nu zijn ei kwijt.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:30

saluut schreef:
Ik ben wel voor splintsing met de sportpaarden (warmbloeden) en de halfingers en tinkers etc. Hoe die beesten voorgeplant worden boeit me echt niet. Sorry voor alle liefhebbers...


Worden paarden VOORgeplant dan? Verward

Het eerste reageerbuis veulen van het jaar dames en heren!!!

Volgens mij net als alle andere paarden hoor. Correct me if I'm wrong.

on topic: Je moet zoeken naar wat je intreseerd? Voor de KWPN liefhebber lijkt het me ggen probleem om te vinden wat hij nodig heeft, omdat het merendeel over de KWPNer gaat.

Ik zit hier niet omdat ik alles over de haflinger wil weten. Ik reageer net zo goed op KWPN, arabier draver of wat dan ook.

Maar stel nou dat het gesplits zou worden. Hoe zou je je dat dan voorstellen? Als je dat even uitlegd, zonder wie dan ook buiten te sluiten, zou ik misschien mijn mening kunnen bijstellen.

En yootha: Lovers

_Piet
Berichten: 169
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 16:49

Yootha schreef:
Bij deze opsplitsing gaat het puur om de KWPN-ers. Dit is een Algemeen Forum en niet een speciaal KWPN-forum. Iedereen die fokt kan er nu op terecht en elk ras is even belangrijk. Ik vindt het prima zoals het nu is. Iedereen kan er nu zijn ei kwijt.


Dus jij beweerd dat alleen maar KWPNers kunnen springen of "dressuren"? Volgens mij niet hoor. Wat dacht je van Holsteiners, en SFers bij het springen. Of Trakheners of Hannoveranen bij het dressuur? Pony's weet ik niet zo veel van maar ik kan me voorstellen dat ook hier bepaalde rassen uitblinken in een bepaalde discipline.
Ik stelde een opsplitsing voor naar discipline(wat overigens achteraf niet door een meerderheid binnen dit forum blijkt te worden gedragen, om het maar eens politiek te formuleren); jij maak hier een opslitsing naar KWPNers en niet-KWPNers van.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:51

Opsplitsen in losse forums gaat op het moment niet gebeuren, daarvoor is FA gewoon te klein en dan krijg je idd forums waar iedere week 10 berichten bij komen. Dat werkt gewoon niet fijn (puur practisch dus Haha!).

Het is natuurlijk wel mogelijk om in de titel zelf duidelijk aan te geven waar het topic over gaat. Dus iets als:

[springen] Wie heeft er meer informatie over dinges
[KWPN] blabla

etc.. Op die manier is in 1 oogopslag duidelijk waar een topic over gaat, alles blijft toch nog in 1 forum en als je dus alleen geinteresseert bent in springen of een ander onderwerp kan je redelijk snel op deze topics selecteren (als iedereen dit consequent gebruikt).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:52

Mijn instructeur is een springruiter die een eigen merriestam heeft opgezet uit de hengst Alme. Daar heeft hij ook mee in de paardenkrant gestaan. Hij fokt voornamelijk met hengsten van zangersheide. Hij fokt de jonge paarden zelf op, leidt ze vervolgens op om te verkopen. Helaas voor jou PIet, zit hij niet op internet, hij heeft een stalhouderij. MAar het zou best interessant voor jou zijn om met hem te praten want hij is echt een liefhebber.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:05

_Piet schreef:
Ik had ook gehoopt dat door een opdeling meer spring(fok)fanaten interesse zouden gaan tonen voor BOKT

We hebben 'bewijzen' dat er dus wel degelijk mensen meelezen die al wat meer in de sport/fokkerij gedaan hebben.
Het probleem is alleen dat die het allemaal bij lezen houden en zich niet eens registreren.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:12

Tja, dan zou ik ook kunnen denken dat we een apart forum voor de edelsten onder de equus equus kunnen houden. Gelukkig is er voor de Welsh al een goeie internationale mailing list, waarvan we een aparte forum site van zouden maken. 20-100 berichten over Welsh ponies is wel wat veel soms.

Gezien de groep hier op bokt, ben ik het volledig met Bart eens. Er zijn zoveel rassen, voor iedere ras een eigen forum zou wat te gek worden. Er zijn hier al veel te weinig mensen die iets begrepen hebben van genetica en opfok hier, dus laten we ons in hemelsnaam maar in een groep groeperen..

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:04

Trouwens hebben de stamboeken zelf geen forums???
Zal wel, maar daar mag je niet zo open en eerlijk zijn als hier Lips are sealed
Dus wees maar blij met de mogelijkheden die BOKT biedt.
Het ligt aan je zelf hoe interessant je topic wordt gevonden, beetje tegendraads zijn helpt Schijnheilig

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:13

Het gaat om sportgerichte fokkerijen zoals het KWPN en rasfokkerijen zoals de Haflingers. Trouwens _Piet zijn de KWPN-ers geen kruisingen van Hannoveraners, Holsteiners, SF etc?