Heey, Mijn veulen is de laatste tijd aan het knarse tanden. En ik weet niet waarom, en of het normaal is etc. Hij is ongeveer 7 maanden oud. Hij staat met twee anderen in een grote box. En ze gaan elke dag lekker naar buiten. Kan het zijn dat er tanden doorkomen? Of dat hij ze gewoon heeft ontdekt ofzo? Wie heeft hier ervaring mee?
ik weet het niet hou het even in de gaten mijn veulen doet het ook ineens sinds hij s'nachts op de box staat. Maar hij doet het alleen als ik de stal in loop om te voeren en voor ik hem buiten zet.
Oh dan zal het bij Draco stress zijn geweest hij had nog nooit zonder zijn vriendin op stal gestaan en nu stond hij naast zijn minst favo vriendin Juwel met allemaal toeters en bellen in en om haar stal. Hij zal wel gedacht hebben waar ben ik nu weer terecht gekomen hij heeft het overgens vanavond met voeren niet gedaan misschien dat het langzaam over gaat als het te lang duurt laat ik de dierenarts komen. Wat zijn nog meer symthomen van maagproblemen als ik vragen mag? Dan kan ik in de gaten houden of hij dat ook gaat tonen.
Ja ik had het er met mijn stalhouder over en die zei hetzelfde. Mijn veulen heeft voor zover ik weet niet echt last van stress. Voor zover ik dat kan beoordelen. Dus ik zou eerder denken dat hij dan ergens last van heeft. We houden hem goed in de gaten. Tot nog toe is hij nog steeds nieuwsgierig en vrolijk. Verder eet hij ook nog steeds goed, en ontlasting is ook in orde. Maar we houden hem wel in de gaten.
lailapri
Geplaatst: 24-12-09 22:48
maag kan ook zorgen voor veel gapen en luchtzuigen. Maagproblemen kunnen ook komen door teveel krachtvoer en/of te weinig ruwvoer en natuurlijk stress (kan ook eerder geweest zijn).
Karolien_
Geplaatst: 24-12-09 22:54
Ik had het daar toevallig pas met onze tandarts over, maar ik heb het niet precies onthouden. Tussen 6 en 8 maanden kregen ze of hun eerste "grote" kiezen, of de buitenste snijtanden kwamen door. In ieder geval kan het dus inderdaad heel goed aan de tanden liggen dat hij knarst.
Hier geen geknars meer gelukkig denk dat hij het zelf wel zat was en dat hij er niet meer aandacht mee kreeg hij was niet ziek en stress zou het dus heel goed geweest kunnen zijn omdat hij het deed toen hij op stal kwam en tot 1.5week daarna nu niet meer gelukkig. Hij gaapt verder niet en eet genoeg ruwvoer maar niet teveel of te weinig. Hij doet het nu dus gelukkig super.
krijgt hij wat lekkers van je, heel dom maar zowel veulen als me volwassen paard (geen moeder) doen dan vlak voordat ze wat lekker krijgen of tijdens het voeren, eerder zoiets van schiet nou eens op IK HEB HONGER !!!heel vies geluid, maar niks aan te doen