Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, maar het ligt er ook maar net aan of jij zo'n haf wil of niet.
Je hoeft namelijk echt niet 'te maken dat je weg komt' als je een paard met zomereczeem tegen komt. Ik zelf heb een haflinger gekocht met een lichte vorm van eczeem, dat wist ik van te voren al. In het contract staat ook dat ik dit wel wist, maar als je haar zo ziet zou je het niet eens zeggen.
Ze heeft gewoon lange manen en een lange dikke staart (zie mijn profiel). Als je dicht bij zee woont zul je er weinig last van hebben, en de mijne heeft alleen een eczeemdeken nodig en dan heeft ze er ook geen last van. Het hoeft dus geen problemen te geven.
Ik heb er geen spijt van dat ik haar gekocht heb, ondanks haar eczeem. Rianne_ schreef:Ik ben het niet eens met IggyPop.Je hoeft namelijk echt niet 'te maken dat je weg komt' als je een paard met zomereczeem tegen komt. Ik zelf heb een haflinger gekocht met een lichte vorm van eczeem, dat wist ik van te voren al. In het contract staat ook dat ik dit wel wist, maar als je haar zo ziet zou je het niet eens zeggen.
Ze heeft gewoon lange manen en een lange dikke staart (zie mijn profiel). Als je dicht bij zee woont zul je er weinig last van hebben, en de mijne heeft alleen een eczeemdeken nodig en dan heeft ze er ook geen last van. Het hoeft dus geen problemen te geven.
Ik heb er geen spijt van dat ik haar gekocht heb, ondanks haar eczeem.
De mijne kreeg gedurende de zomer helaas wel kalige plekjes op d'r hoofd, waarschijnlijk heeft dat ook met eczeem te maken. Daar baalde ik dan wel weer wat van. Maar zolang ze zichzelf niet open schuurt en alle manen en de staart er af schuurt, vind ik 't best. Britt_Pit schreef:Of het bij haflingers meer voorkomt; ik betwijfel het. Waar een groot deel aan oorzaak in zit is het rantsoen.
Tja, als je de keus hebt zou ik voor een niet-excemer gaan. Het is in de winter erg lastig te zien. Mijn merrie heeft behoorlijk exceem; daar zie je nu echt niets van, ze heeft lange manen en voorpluk en hele nette staart doordat ze dus van maart tot eind okt onder een exceemdeken staat.
Echter is de verkoper verplicht te vertellen als het een paard met exceem betreft, anders is het een verborgen gebrek.
(offtopic: heb een leuke 1,5 jarige ruin zonder exceem staan voor 700 euro; intresse?)
nee sorry, zoek een oudere haflinger waar ik al mee kan rijden. Toch bedankt! juudii5 schreef:Nou het liefst heb ik er natuurlijk 1 zonder exceem.. alleen het lijkt me nu idd moeilijk te zien.
Ik ga goed opletten of die kortere haren ergens heeft (staart-manen)...
Helaas woon ik niet bij zee, maar in het bos.
Bij mijn haflinger zie je namelijk niets van haar zomereczeem, althans. Niet in haar manen of staart. Haar manen zijn op een stukje wel korter, maar dat komt doordat haar veulen daarvan gegeten heeft.
Dus dát kan natuurlijk ook nog. Bij de mijne zie je het eigenlijk alleen aan kleine schilfertjes, maar doordat ze geschoren is vallen die ook niet meer op.

Rianne_ schreef:Ik ben het niet eens met IggyPop.Je hoeft namelijk echt niet 'te maken dat je weg komt' als je een paard met zomereczeem tegen komt. Ik zelf heb een haflinger gekocht met een lichte vorm van eczeem, dat wist ik van te voren al. In het contract staat ook dat ik dit wel wist, maar als je haar zo ziet zou je het niet eens zeggen.
Ik heb er geen spijt van dat ik haar gekocht heb, ondanks haar eczeem.