Wie fietst er met zijn Fjord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Wie fietst er met zijn Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:50

Sinds vandaag fiets ik met mijn Lindia, het gaat echt super goed!
Het leukste vind ze om mij mee te slepen

Heb een halstertouw los om haar hals hangen en dan laat ik haar draven (zit zelf achterop de pakjes drager van de fiets) en heb nog een touw vast die aan haar hoofdstel zit, dan hou ik me vast aan het touw om haar hals en sleept ze me zo heel hard mee in draf haha we vinden het beide geweldig om te doen :D

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 08:55

Ik fiets ook weleens met Shadow! Gewoon een hoofdstelletje in en dan het halstertouw door dr bitje heen. Stappen en draven gaat prima.

Ik ben hiermee begonnen toen ze 2,5 jaar oud was. Ik wilde al wel wat met haar gaan doen maar wilde nog niet 3-4 in de week longeren. Dus longeerde ik 2x in de week(zonder bijzet) en fietse ik 1 keer in de week met haar. Nu fiets ik nog steeds af en toe met haar en Shadow vindt het nog steeds geweldig! Ik vind het een leuke afwisseling in het werk voor haar.

anietjuh

Re: Wie fietst er met zijn Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:12

wij hebben de paarden een eindje van huis staan en we halen ze altijd op naast de fiets!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:14

lijkt me een erg onverstandige actie om je paard jou te laten meeslepen..
wat gebeurt er op het moment dat jij haar moet afremmen oid? ''hey leuk ik mag baasje slepen'' en vertrokken is ze..

ik fiets ook weleens met mijn fjord
of fietste.. sinds ik met de auto naar stal ga is het niet meer voorgekomen :+ dat is bijna een jaar, maar wil het binnenkort wel weer een keertje doen, even lekker onbelast lange rechte stukken doen :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 11:17

Naaltje, mijn fjord reageert gewoon op mijn stem als ik HO roep staat ze meteen stil, bovendien zit ik achterop mijn fiets en kan gewoon met mijn voeten bij de grond :)

Maar moet toegeven als ik het zo lees klinkt het best gevaarlijk maar dat is het totaal niet hoor :)

Maar ze luistert super anders had ik het ook niet eens geprobeerd en heb nog een touw vast waarmee ik haar kan afremmen mocht dit nodig zijn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:19

je moet het zelf weten, de mijne heeft no go wat dat betreft.
maargoed, ik fiets ook met hem midden door de stad :) dan is ogenblikkelijk reageren zonder verwarring over slepen of remmen wel fijn :)

anietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:22

dat is natuurlijk voor iedereen anders, en ik zou zeggen, je kent je fjord (hoop ik) dus dan weet je ook wat je wel en niet kunt doen!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 11:29

Ja, mijn merrie is al 18 jaar en heeft veel dingen meegemaakt en gedaan ze is echt voor 100% te vertrouwen, ze heeft veel voor de kar gelopen en ik denk dat ze het daarom zo leuk vind ook, heb helaas nog geen geld voor een karretje maar wil er zeker weten eentje hebben :)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:44

ja ik vind het levens gevaarlijk. Ze kunnen altijd schrikken en dan hou je er op de fiets niks aan..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 18:10

oke dat kan mvdbijl maar er zijn veel mensen die het doen, en tja met rijden kunnen er ook zoveel dingen gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:20

Ik heb vroeger ook altijd veel met de fjorden gefietst. Was erg leuk!
En je kon ze gewoon aan het plukje bij de schoft vastpakken en als "motor" gebruiken :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:35

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:13

IndianLady schreef:
[PP] Fietsen met je paard, wie doet het?

TS waarom stel je nu altijd iets met 'fjord' in de titel. Je hebt dit topic nog geen dag eerder aangemaakt.

haha altijd? toevallig dat ik deze hier ook eens plaats, wat is daar mis mee?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:14

Bovendien wordt er hier weinig gekletst en topic aangemaakt en dat vind ik zelf jammer, daarom kom ik hier minder leek me leuk als er iets meer over wat mensen met hun fjorden doen enz gepraat wordt maar als dat niet goed is ook prima :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:39

IndianLady schreef:
[PP] Fietsen met je paard, wie doet het?

TS waarom stel je nu altijd iets met 'fjord' in de titel. Je hebt dit topic nog geen dag eerder aangemaakt.

En om deze reden een slotje aangezien er al een topic over dit thema is.
Verder is dit geen fjordspecifieke vraag.