Mijn merrie is als driejarige naar de keuring geweest en is daarbij nog niet ster verklaard, dit omdat ze vonden dat ze nog te jeugdig oogde. Ze was nog iel en schraal, maar volgens de fokker hebben de juryleden daar wel gezegd dat als de merrie wat verder zou ontwikkelen, dat ze dan sterwaardig zou zijn. Haar resultaten waren exterieur 60, beweging 65, stap 65, draf 65, galop 60 en h (? houding?) 60.
Inmiddels is de merrie 6 jaar oud en meer ontwikkeld. Wij zouden graag een sterpredikaat willen bij haar.
Haar beweging/gangen heeft ze niet echt mee, wel weet ik dat dit opgeheven kan worden als ze een bepaalde prestatie heeft geleverd. Z2+1 als ik me niet vergis.. De bedoeling is dat ik dit ga halen met haar (doel op lange termijn
) echter zou de fokker dit er ook wel bij willen rijden, diegene mag meteen al hoger starten met haar.Het punt waar het dus om draait is het exterieur. Het is de bedoeling dat we haar weer meenemen naar de keuring. Naar mijn weten is dit gewoon mogelijk, echter moet ik nog wel het een en ander uitzoeken. Ik vind het niet duidelijk staan op de KWPN site, extra uitleg over "hoe" en "wat" mag je gewoon geven, heel fijn zelfs.

Nu dus mijn vraag, hoeveel punten zou het exterieur van mijn merrie nu waard zijn?
Graag onderbouwen! Tips vind ik ook fijn.
Deze foto is van gisteren.

Deze foto is van een tijdje geleden (september als ik me niet vergis), niet echte een standfoto, maar hier zijn de benen wel beter te zien.
)...
Kan ik daar iets aan doen dmv training?