[KG] Wat voor kleur wordt mijn kruisingveulen Marieke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

[KG] Wat voor kleur wordt mijn kruisingveulen Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 13:36

Zoals het hierboven staat: ik ben benieuwd of jullie een idee hebben van wat voor kleur er uit mijn veulen kan komen.

Even wat achtergrond:
Marieke van't Everdal is in mei geboren. Ik heb haar net gekocht, ze komt volgende week aan!
Ze is voornamelijk gekocht om gezelschap te zijn voor Mara, m'n haflinger. Naargelang hoe groot ze wordt (doe een gokje :+ ) kan ik er later ook nog mee gaan rijden/voor de koets leren.
Haar mama is een witte welsh pony(?) van 1.20-1.30, de papa een palominohengst van 1.50.

Toen ze net geboren was leuk ze erg op haar papa:
Afbeelding
Afbeelding

Maar nu is ze meer cremello gekleurd (je ziet haar witte bles op haar neus nog helemaal, dus wit is ze ook niet, ze heeft iets 'rozigs'):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E6QVXCA8-D.jpg
Links op de foto staat ze (rechts is ook weer de moeder)

Haar vader:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LY8ISPSQ-D.jpg

Nu vraag ik me dus af of jullie hier ervaring mee hebben. Iedereen zegt afwachten, maar misschien heeft iemand ook al zo'n veulen gehad?
Ik vind die cremello kleur echt heel mooi, maar aangezien ze palomino geboren is, is dit misschien ook maar tijdelijk voordat ze helemaal wit wordt?
Ik hoop zoo op cremello! Nu heeft ze een dikke wintervacht, dus de kleur is niet duidelijk meer, haar hoofdje is cremello, maar het vachtje lijkt eerder wit.

ps. ik weet niet of ik zoveel foto's mag plaatsen in een topic en of dit wel de juiste plaats is voor het topic (groentje :D )
De foto's zijn nog van de vorige eigenaars
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-12-09 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links gezet, max. 2 foto's ter illustratie toegestaan en tag in titel toegevoegd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:33

RPA---> F-AM

Van

Re: [KG] Wat voor kleur wordt mijn kruisingveulen Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:38

ze is licht palomino, met of zonder schimmel
cremello is ze sowieso niet,ik zie geen blauwe ogen

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 16:54

Ok bedankt! En kan dat lichte ook weer donkerder worden? Ik ken niets van kleuren.. Als ze schimmel is zal het wel licht blijven zeker :) ?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:00

als ze schimmel is word ze wit net als haar moeder
als ze palomino blijft zou ze wel weer iets donkerder kunnen worden maar dat is moeilijk te zeggen op zo'n jonge leeftijd
zo donker als de vader word ze hoogstwaarschijnlijk niet.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 17:11

ok, het wordt dus afwachten. Spannend!

Vonekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:09

Ik denk dat ze uiteindelijk palomino wordt, dus wat donkerder zal bij kleuren. Mocht ze nu al lichter zijn geworden dan zou het nog een schimmel kunnen worden al heb ik nog nooit een palomino veulen schimmel zien worden, bij valkjes weet ik dat dit wel eens gebeurd, dus misschien bij palomino ook wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:14

Hoogstwaarschijnlijk blijft dit veulen palomino en wordt het geen schimmel. Palomino geboren schimmels hebben meestal dondere benen, en dat heeft dit veulen niet. Cremello is het niet, een cremello wordt ook als cremello geboren en niet als palomino.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 21:18

Momenteel is ze erg licht, bijna wit zeg maar, maar haar bles op haar hoofd valt wel te onderscheiden van de rest. Mij maakt het niet uit, ik ben op haar hoofdje verliefd geworden :D , maar naar palomino gaat toch net m'n voorkeur denk ik :) .