[H] Welke hengst voor Sandro Hit x Don Schufro x Rubenstein

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maverick

[H] Welke hengst voor Sandro Hit x Don Schufro x Rubenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 22:53

We zijn er over aan het denken om San Samira te dekken.
San Samira is een nu 3 jarige merrie.Ze meet 1,61m.

Haar afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=479943

Video van haar beweging;
http://www.youtube.com/user/acstables#p ... MTYsPa1L4E

Foto stand:
Afbeelding

We zijn opzoek naar een hengst met een vergrotende factor aangezien zij zelf vrij klein is.
Ze mist zelf ook iets lengte in de hals dus dat zouden we ook graag willen verbeteren.
We zijn niet stamboek gebonden.
Wie heeft er een sugestie?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-12-09 02:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:56

Dan zou ik een F, W of Q-lijn inbrengen als je duits wil blijven

Zou zowieso voor een hengst gaan die meer hals heeft en idd iets meer maat.

Denk ik bvb aan fidertanz, Quarterline of nakommelingen van weltmeyer

Rhea

Re: Welke hengst voor een Sandro Hit x Don Schufro x Rubenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:15

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:28

Quarterback zou weleens heel mooi aan kunnen sluiten. Dat zou mijn keuze voor deze merrie zijn.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:29

die gaat echt de hals niet verbeteren.....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:33

Denk ik wel. Je verkijkt je op die hengstenkap van Quarterback zelf.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:43

de moeder van Quaterback

Afbeelding

daar moet je ook rekening mee houden...

overigens een hele aansprekende merrie met een super voorbeen maar zelf maar net voldoende halslengte...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:58

Ik dacht gelijk aan dezelfde als Rhea opgeeft :j .

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:15

Anne_GTI schreef:
Quarterback zou weleens heel mooi aan kunnen sluiten. Dat zou mijn keuze voor deze merrie zijn.

Dan zal er toch te weinig rek zijn.
Verder Bellisimo dat tijdperk is over als je de verrichtingen ziet van al zijn zonen..
Beide hengsten geven niet de ruimte mijn inziens.

Bekijk Fairbanks maar eens.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6
De Sieger van Oldenburg dat geeft ruimte wat je merie, lijkt me, voor nodig heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=KpY9vIB1Kz4

http://www.jens-meyer.com/

http://www.leatherdalefarms.com/news.shtml
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-12-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilliputter

Re: [H] Welke hengst voor Sandro Hit x Don Schufro x Rubenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:28

Je merrie is zelf vrij klein, dus ik zou een hengst die vergrotend fokt in gedachten nemen. Daarnaast zou ik gezien het bloed rekening houden met de achterhand en mag jouw merrie ook een opwaartse romp hebben. Zelfs wat hoogbeniger. Dit doet niks van jouw merrie af hoor, maar het zijn wel punten die je in gedachten moet houden!

Voor de achterhand is Ferro bloed nog niet zo verkeerd, Special D fokt over het algemeen hoogbenige veulens met een sterke achterhand. Je moet er alleen niet vanuit gaan dat je nu een paard van 1.70 zult fokken. Het kan wel, maar het zou mooi zijn als je een paard van 1.65/66 zou krijgen :j

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:35

Laat je niks wijs maken, de grote is natte vingerwerk zeker als je ziet dat de vaders allemaal 170 of meer zijn.
Van Ferrobloed moet je afblijven als je tenminste waarde hecht aan moederlijnen.
Als je zo'n mooie pedigree hebt en ook nog eens goed van achter is, zou ik meegaan in het grote internationale commercieel geweld zeker in deze tijd.
En niet fokken met zo'n nobodyhengsten die niemand in de wereld kent behalve de plaatselijke gebruikers.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:58

maverick schreef:
We zijn er over aan het denken om San Samira te dekken.
San Samira is een nu 3 jarige merrie.Ze meet 1,61m.

Ik zat eens op je site te kijken..Ik ken die schimmel..
Dus heb je eigenlijk geen advies nodig. ;) :D
http://aileen_vanoers.webs.com/fokkerijbreeding.htm

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:05

Wolkentanz II lijkt mij geen verkeerde optie. Je blijft bij de knappe Duitse bloedopbouw en voegt er naast het bekende bloed van Weltmeyer nog een scheut minder bekend en ds voor de fokkerij interssant bloed aan toe.
Voor de Nederlandse fokkerij is deze merrie en haar nakomelingen zowiezo al zeer interessant qua bloedvoering.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:11

Lilliputter schreef:
Je merrie is zelf vrij klein, dus ik zou een hengst die vergrotend fokt in gedachten nemen. Daarnaast zou ik gezien het bloed rekening houden met de achterhand en mag jouw merrie ook een opwaartse romp hebben. Zelfs wat hoogbeniger. Dit doet niks van jouw merrie af hoor, maar het zijn wel punten die je in gedachten moet houden!

Voor de achterhand is Ferro bloed nog niet zo verkeerd, Special D fokt over het algemeen hoogbenige veulens met een sterke achterhand. Je moet er alleen niet vanuit gaan dat je nu een paard van 1.70 zult fokken. Het kan wel, maar het zou mooi zijn als je een paard van 1.65/66 zou krijgen :j

Klopt helemaal wat je zegt hoor ;) Merrie heeft wel kwaliteit maar is niet perfect.
Ik ben persoonlijk niet zo weg van Ferro. Special D is echt een hele fijne hengst met ook erg fijne nakomelingen,echter geeft ook hij vaak een kleintje.Iets wat ik eigenlijk dus niet aandurf ivm de maat van mijn merrie

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:36

hee, deze merrie stond toch op internet te koop? :)
mooi gefokt het jammere vind ik alleen dat bijna alle duitse hengsten wel of sandro hit of donnerhall bloed of rubinstein erin hebben :D , ik zou juist bij bellisimo uit de buurt blijven, is zelf slap van achter en geeft dat ook door, op een enkele na daarom zou ik hem op een sandro hit niet doen! quaterback vind ik een betere keuze, geeft fijne dieren
romanov geeft fijne paarden, je fokt dan wel terug op rubinstein. en als je heel exclusief wilt blijven zou je eens kunnen kijken naar een lauries crusador xx zoon...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:47

Lauries gaat niet vergroten volgens mij, dus zou ik achterwege laten bij deze merrie.
Ik denk ook niet dat de merrie meer bloed nodig heeft.

Romanov geeft ze idd groot, sterk en goed (ben écht fan van die hengst) maar Rubinstein zit daar dan toch 2x vrij dicht opeen (in de 2de en 3de generatie) en persoonlijk zou ik dit niet doen (met geen enkele hengst).

bulck

Re: [H] Welke hengst voor Sandro Hit x Don Schufro x Rubenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:50

romanov krijg je lijnenteelt en dat wil ze dus vermijden.
Furst romancier. Furstenball is ook een leuke, is zelf niet groot maar zag toch veulens die goed aan de maat waren. En het is niet omdat jouw merrie klein is dat ze daarom klein doorgeeft e.
We hebben jaren een kleine springmerrie gebruikt, was ook maar n m60, maar alle nakommelingen gingen flink rond de m70 en niet bepaald met echt grote hengsten.

ik zou echt gaan voor de F of Q lijn

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 18:12

essiesilly schreef:
hee, deze merrie stond toch op internet te koop? :)
mooi gefokt het jammere vind ik alleen dat bijna alle duitse hengsten wel of sandro hit of donnerhall bloed of rubinstein erin hebben :D , ik zou juist bij bellisimo uit de buurt blijven, is zelf slap van achter en geeft dat ook door, op een enkele na daarom zou ik hem op een sandro hit niet doen! quaterback vind ik een betere keuze, geeft fijne dieren
romanov geeft fijne paarden, je fokt dan wel terug op rubinstein. en als je heel exclusief wilt blijven zou je eens kunnen kijken naar een lauries crusador xx zoon...

Klopt. :D Alleen de handel is niet zo wild.Ze is mooi gefokt en aangezien we vorig jaar begonnen zijn met fokken,zag ik haar eigenlijk ook wel als een mooie aanwinst. Lauries Crusador gaat het alleen ook niet worden.Mijn merrie heeft bloed genoeg en ik ben bang dat het veulen dan te popperig gaat worden.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 18:14

bulck schreef:
romanov krijg je lijnenteelt en dat wil ze dus vermijden.
Furst romancier. Furstenball is ook een leuke, is zelf niet groot maar zag toch veulens die goed aan de maat waren. En het is niet omdat jouw merrie klein is dat ze daarom klein doorgeeft e.
We hebben jaren een kleine springmerrie gebruikt, was ook maar n m60, maar alle nakommelingen gingen flink rond de m70 en niet bepaald met echt grote hengsten.

ik zou echt gaan voor de F of Q lijn

Klopt helemaal wat je zegt Bulck. De volle broer van mijn merrie is San Schufro en die meet rond de 1.70m
Furst Romancier heb ik opgezocht en die spreekt mij wel aan.