Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Avalon_ schreef:Nou ben ik niet zo thuis met medische dingen maar we hadden laatst droes op stal.
Symptomen zijn te vergelijken wat jij zegt.
Avalon_ schreef:Droes... dat lijkt me niet, google maar even op droes en dan kom je wel een duidelijke beschrijving tegen.
TS: Het is natuurlijk erg moeilijk oordelen, kan een ontsteking zijn omdat je aangeeft dat het gevoelig is.
Is het ook warm? en heb je de temperatuur van je paard genomen.
Eventeel even doen als het morgen niet minder is en voor je de DA belt.
ze heeft zomereczeem (verder niet van belang ofzo) en dus staat ze regelamtig te schuren. Ik merkte bij haar laatst ook een dikke bult in de hals op met symptomen al idd warm,dik,gevoelig en ik kon er absoluut niet aan zitten. waarschijnlijk is dat een ontsteking/allergische reactie geweest. Die kreeg ze van een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein wondje en daarmee tegen een plastic voerbak schuren...heel apparte oorzaak maar zo gauw als ik die voerbak 'verdacht'
en we hem weghaalde was het klaar,ik heb bij de DA een ondersteunend zalfje gekregen en we waren toen over het ergste heen maar op het wachten van het helen van de huid zijn we nog wel even zoet geweest!